ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

"לכבוד מר יעקב ריבלין - עיתון בקהילה"

שמעון מירוני, כתב 'בחדרי חרדים', בפניה אישית לוחצת לעיתונאי יעקב ריבלין. לטענת מירוני, ריבלין לא נתן לו את הקרדיט שהגיע לו, ועבר על הכללים המקובלים בעולם העיתונות

"לכבוד מר יעקב ריבלין - עיתון בקהילה"

לכבוד

מר יעקב ריבלין – עיתון 'בקהילה'.

שלום וישע רב,

לא אמנע מלפתוח דברי בקילוס. הנני הקטן נמנה על קוראיך המושבעים, זה זמן רב שקריאת כתבותיך וטוריך בעיתון הם חלק מעונג השבת האישי והקבוע שלי. אני מעריך אותך ככתב מוכשר ומושחז, ועד היום גם ככתב הגון.

בגליון האחרון של עיתון 'בקהילה' נפל דבר. הכנת כתבה יפה, מושקעת ורויית גילויים סנסציוניים כדרכך בקודש, בנושא העימות המפורסם בין איש הסיעה החביבה עליך - כבוד שר הדתות יצחק כהן, לבין חברו לסיעה, ח"כ חיים אמסלם.

קראתי את הכתבה בעיון רב, הלא גם אני כתבתי על נושא זה כבר לפני כשבוע. והנה אני מוצא בה את המילים הבאות: "ח"כ אמסלם, הודיע לכהן כי יתבע אותו לדין-תורה בעקבות דבריו לפיהם הרב עובדיה יוסף נזף בו (כפי שפורסם ברחבי העיתונות הכללית)", קראתי - ותקץ נפשי.

כלל ידוע הוא בעולם העיתונות, 'ציטוט מקור'. בייחוד אם מדובר בעיתונאי מקביל שחשף מידע אליו אתה לא היית חשוף. כך לדוגמה, עם עמיתך מעיתון 'משפחה', מר יוסי אליטוב, יביא חשיפה או ציטוט שאתה לא הצלחת להשיג, הרי שתהיה מוכרח לתת לו את הקרדיט, גם אם זה לא נח לך.

את דברי השר כהן בגין הנזיפה בח"כ אמסלם, אני אישית קיבלתי מפיו. זאת לאחר עמל ומאמץ לא מבוטלים לצאת מהשיחה עם כותרת ראויה לשמה ו'בלעדית'. כפי שאתה מניח, זה לא פשוט, הרי גם אתה חי בעולם בו אני חי. הידיעה היא בלעדית שלי, ולא פורסמה בשום מקום אחר, ואם כן פורסמה, הרי שהמפרסם העתיק ממני.

כאן באתר 'בחדרי חרדים', כשאני מביא ידיעה שנחשפה, לשם הדוגמה, על ידך, אכתוב כך: "יעקב ריבלין חושף בעיתון 'בקהילה':". אז ככה: אני לא באמת מצפה שתכתוב בעיתונך: 'נחשף באתר בחדרי חרדים', אני כן מצפה, שתתן קרדיט כלשהו. זה מגיע לי, לא?

בכבוד רב,
שמעון מירוני


נ.ב. המון מזל טוב לנישואי הבן הערב, ממני ומכל הצוות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד