י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גאונות מוסיקלית: "התו שמיני" אלבום חדש ליוסי גרין

כל שיר באלבום זה בלא יוצא מן הכלל, מסומן כלהיט. מרדכי בן דוד, אברהם פריד, ליפא שמעלצר, שלומי גרטנר, חיים ישראל, אהד מושקוביץ והחזן יצחק מאיר הלפגוט מבצעים שירים מלחניו

ארבע שנים של עבודה - התו השמיני
ארבע שנים של עבודה - התו השמיני

לא פחות מארבע שנים נדרשו ליוסי גרין כדי להחליט מה ממאות השירים שהלחין עד כה, ישמש באלבום שלו עצמו. שלושה עשר שירים נבחרו לבסוף לאלבום שנושא את השם "התו השמיני". אין ספק שהאזנה לאלבום זה ממכרת, מתברר שכל שיר באלבום זה בלא יוצא מן הכלל, מסומן כלהיט. גרין, אחד המלחינים המוכשרים הקיימים בדור זה ומי שחתום על עשרות לחנים ידועים ובולטים ששרים ושרו טובי הזמרים, לא היה צריך לבקש הרבה מהאומנים שפיתחו קריירה על לחניו הכובשים. מרדכי בן דוד, אברהם פריד, ליפא שמעלצר, שלומי גרטנר, הלהקות לב טהור ואקאפלא, חיים ישראל, אהד מושקוביץ והחזן יצחק מאיר הלפגוט מבצעים שירים מרגשים ומקפיצים בשלל סגנונות מוסיקליים.

שניות רבות אחרי שמסתיים להתנגן קטע מהאלבום, המחשבות עדיין משורעפות בעקבותיו. העיבודים לשירי "התו השמיני" שונים אחד מהשני לחלוטין, מורכבים, שנונים ומתוחכמים, גם הביצועים מדויקים ואיכות הצליל שהופקה בשנות העבודה הרבות היא מהגבוהה שמוכרת בשוק. גרין נטל את המוסיקה היהודית כמה צעדים קדימה והעלה את הרמה המוסיקלית בכמה דרגות.

באלבום משתתפים כאמור טובי הזמרים וההרכבים המוסיקליים בארה"ב ובישראל. כל אומן ביצע שיר שנכתב כאילו במיוחד עבורו, גרין לקח בחשבון את איכויות ועוצמות הרגש בשירה של מרדכי בן דוד כשמסר לו את "ענווים" רצועה שמותירה את העיניים מלוחלחות. מידת ההתאמה בין השיר והמבצע באה שוב, לידי ביטוי ב"קנא לשמך" ספק שיר ספק יצירה המבוצעת ע"י החזן יצחק מאיר הלפגוט, רצועה שמקלפת את שכבות הציניות ופורטת על נימי רגש. ומאידך השירים הקצביים בטקסטים בלתי שגרתיים בעליל ששרים אברהם פריד ("אין בן דוד בא אלא בהיסח הדעת"), שלומי גרטנר ("בשבתך ובקומך"), חיים ישראל ("ואז יהיו כל ישראל צדיקים והקב"ה נוטל יצר הרע מהם") חבורת לב טהור ("ויוצא אותו החוצה ויאמר הבט השמימה וספור את הכוכבים").

רשימת המעבדים שעיצבה ולשה את המוסיקה בדמותו של יוסי גרין רחבה: אלי לישינסקי, דניאל פרייברג, שי בכר, משה לאופר, לייב יעקב ריגלר, משה מונה רוזנבלום ומומי לוי.


הפצה: גרינטק

קישורים:
ספור את הכוכבים - לב טהור ויוסי גרין
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד