י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרל"ש שנפצע: בזכות ספר התורה ניצלתי ממוות

בערב שלפני הפציעה ניצח מתי גיל על הכנסת ספר תורה לבית כנסת בשדרות. גיל יודע בוודאות מה הציל את חייו: "הנס שפקד אותנו ביום שישי היה בזכות ספר התורה"

מתי גיל. צילום: יח"צ
מתי גיל. צילום: יח"צ

ראש לשכתו של השר אבי דיכטר, מתי גיל, שנפגע ביום שישי האחרון מירי של צלף פלשתיני כשהיה בגבעת ניזמית שעל גדר המערכת בצפון רצועת עזה אמר: "הנס שפקד אותנו ביום שישי היה בזכות ספר התורה אשר הוכנס ביוזמתינו ערב קודם לכן לבית הכנסת 'ברית שלום' בשדרות".

השר לביטחון פנים מר אבי דיכטר הפועל רבות למען תושבי שדרות ועוטף עזה קיבל פנייה לפני כחודשיים על הצורך בספר תורה לבית כנסת חדש שהוקם במקלט ממוגן בשדרות. השר פנה לרב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א בעניין זה, ולאחר מאמצים אותר ספר תורה שנתרם לכותל וניתנה אפשרות להשאילו לבית הכנסת.

ביום חמישי נערך טקס מרגש של הכנסת ספר התורה מהכותל המערבי לשדרות, במעמד רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א והשר לביטחון פנים מר אבי דיכטר כשעמם רבים מתושבי שדרות ותורמים רבים שבאו לשמוח לכבודה של תורה, כשעל האירוע מנצח עוזרו מתי גיל שנפצע למחרת.

השר אבי דיכטר אמר באותו מעמד כי תקופה ארוכה לא ראה שמחה כזו על פניהם של תושבי שדרות, וללא ספק ספר התורה מקור האמונה של עם ישראל נותן בכולנו כח להתמודד ולנצח "הם ידברו בקאסמים ואנו נדבר בספרי תורה וננצח" סיים השר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד