י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"שר האוצר זורק את נפגעי חפציבה לכלבים"

כך אומר יו"ר ועדת הכספים בתגובה להחלטת האוצר שלא להעביר תקציב סיוע לנפגעי חפציבה. סכום התקציב שלא אושר: 25 מיליון שקל בלבד

שוקל ספין בחיוב. רוני בר-און
שוקל ספין בחיוב. רוני בר-און

מלחמה בועדת הכספים: בניגוד לדרישת הועדה, המדינה לא תסייע לנפגעי 'חפציבה', כך הודיע נציג אגף התקציבים באוצר לחברי הועדה. רק בשבוע שעבר הודיע שר האוצר, רוני בר-און, כי הוא שוקל בחיוב העמדת תקציב בסך 15 מיליון שקל, היום התברר שההצהרה הייתה ספין ריק מתוכן.

נציגי האוצר נימקו את ההחלטה בחוסר רצון של הממשלה להתערב במשבר פרטי: "תפקיד הממשלה הוא לא לספק ביטוח לחברות פרטיות ולא לפצות במקרה של פשיטת רגל של חברות פרטיות. להתערבות כזו יש הלשכות רוחב שעלולות לגרום לכך שבפעם הבאה שחברה תפשוט את הרגל, שוב יתבקש פיצוי ממשלתי".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ סטס מיסז'ניקוב מישראל בתינו, שדרש מאוצר 25 מיליון שקל הנחוצים לסיום הפרשה ולא קיבל כלום, זועם מאוד: "שר האוצר זורק את האנשים לכלבים. זוהי המתנה של שר האוצר לעם ישראל בערב חג הפסח. הוועדה תתייחס לפניות של משרד האוצר ושל שר האוצר באותה הצורה ששר האוצר מתייחס להחלטות של ועדת הכספים".

מיסז'ניקוב הצהיר באופן חד-משמעי כי כל עוד המשבר של חפציבה לא נפתר, הוא לא יאשר את הקיצוץ הרוחבי שמתוכנן במשרד האוצר. "אני יודע שאני מסכן את תפקידי כיו"ר הוועדה, ואני מודע לכך שיש סיכוי שיעיפו אותי. אני מוכן לקבל עלי את הדין. אני קורא לבאים אחרי ללכת בעקבותיי, כי אחרת לא עשינו כלום".

אומר ועושה, מאיים ומקיים. מיד לאחר הודעת האוצר בנושא נפגעי חפציבה, דחתה ועדת הכספים שורת החלטות על העברות תקציב ליוזמות ממשלתיות. החל בהחלטה אותה מנסה לקדם משרד התקשורת בעניין תשלומי התמלוגים של חברות הסלולר לחברת בזק, וכלה בשורת העברות תקציביות לרשות השידור, למשרד התמ"ת, ולפרויקט תשתיות ועוד – כולן נדחו על ידי הוועדה.

במהלך הישיבה בנושא חפציבה, דרשו חברי הכנסת יעקב ליצמן וראובן ריבלין לעצור את הישיבה עד להגעת שר האוצר, רוני בר-און, ו'לשלוח את הפקידים הזוטרים הביתה'. ליצמן תקף את האוצר על ההחלטה ושאל: "אם כך מדוע האוצר העביר 300 מיליון שקל לאחר קריסת הבנק למסחר, שגם הוא היה בנק פרטי. מה ההבדל? האם זה בגלל שלעשירי העולם מגיע, ואילו למשפחות החלשות לא מגיע?".

קישורים:
משרד השיכון מסרב להעביר כספים לנפגעי חפציבה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד