ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

עורך המודיע הצביע נגד חוק סינון האתרים

הרב יצחק מתתיהו טננבוים, מעורכי המודיע, הצביע נגד החוק לסינון אתרי תועבה באינטרנט, בישיבת נשיאות מועצת העיתונות בה הוא חבר. טננבוים: "לא מגיב לפרסומים באינטרנט"

עורך המודיע הצביע נגד חוק סינון האתרים



"החוק הזה מיותר לגמרי", קבע עורך עיתון "המודיע" הרב יצחק מתתיהו טננבוים, לגבי הצעת החוק לסינון אתרים פוגעניים באינטרנט בישיבת נשיאות מועצת העיתונות שהתקיימה לאחרונה. בישיבה השתתפו עורכי העיתונים הגדולים החברים במועצה, ביניהם: עמוס שוקן (הארץ), בן דרור ימיני (מעריב), חיים שיבי (ידיעות אחרונות), ובין השאר מעל-עשרה חברי נשיאות בהם גם הרב טננבוים, שדבריו הדהימו את כל הנוכחים.

מזכ"ל מועצת העיתונות, אבי וינברג, שנכח בישיבה, אישר בשיחה טלפונית את ההתבטאות החריגה של עורך "המודיע". לידינו הגיעו הפרוטוקולים המלאים של הישיבה, המאשרים את דבריהם של כל הדוברים שהביעו בישיבה את התנגדותם להצעת החוק, כמו גם את דברי הרב טננבאום.

פחות מעשר דקות נדרשו לנשיאות המועצה להתנגד פה-אחד להצעת החוק. אף לא אחד מנציגי הציבור, נציגי העיתונאים ונציגי העורכים והמו"לים שהשתתפו בישיבה המיוחדת של המועצה הביע תמיכה בהצעת החוק.

את הצעת החוק הגיש כזכור ח"כ אמנון כהן מש"ס, והיא מבקשת לחייב את ספקיות האינטרנט לסנן כברירת מחדל "תכנים בלתי הולמים לקטינים". ההצעה עברה לאחרונה בקריאה טרומית, ברוב של 46 ח"כים מול 20 מתנגדים.

חשוב לציין, כי לא מדובר ב"צנזורה", כפי שמרבית כלי התקשורת בארץ מכנים את הצעת החוק בהטעיה פופוליסטית. אין אף חוק צנזורה בעולם שהמדינה מרשה לאזרחים לעקוף אותו לפי שיקול דעתם. בחוק המוצע, בידי הגולשים לבקש מספק האינטרנט לבטל את הסינון בכל שלב.

ההסכמה הרחבה שהשתררה בישיבת המועצה גרסה כי החוק, כפי שהוא, מיותר ואף מזיק, וכי רצוי להשאיר בידי הציבור את ההחלטה בנוגע לסינון. עו"ד בן-דרור ימיני, הפרשן המשפטי של "מעריב" ועד לא-מכבר עורך עמודי הדעות, היה היחיד מבין חברי המועצה שהביע התנגדות לקו הכללי כשציין כי בכל זאת יש בעיה, שכן לא כל המשפחות שהיו רוצות לסנן את תוכני האינטרנט אכן מנצלות את כלי הסינון המוצע על-ידי הספקיות.

ההתבטאות של עורך "המודיע" היא ראשונה מסוגה, כעמדה רשמית של יומון חרדי ותיק (הרי דעתו האישית לא מעניינת איש), המושמעת מקרב אנ"ש כמתנגדת לחקיקה שתגביל את הסכנות הטמונות ברשת האינטרנט הפרוצה לכל דיכפין. מסקר שערך לאחרונה ערוץ הכנסת ומכון המחקר "פאנלס", עולה כי 56% מכלל האוכלוסייה הבוגרת בארץ תומכים בחוק זה. התמיכה הגדולה יותר מקרב התומכים באה מכיוונן של הנשים שאחוזם עומד על 71% לעומת 44% גברים. בקרב הציבור החרדי הצעת החוק פופולרית יותר: 70% מהדתיים ו-90% מהחרדים תומכים בחוק, בהשוואה ל-59% מהמסורתיים ו-48% מהחילונים. מטבע הדברים, הורים לילדים תומכים יותר בחוק: 61% לעומת 54% בקרב הנשאלים שאין להם ילדים. הסקר נערך בקרב 594 חברים בפאנל פוליטי של "פאנלס", המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

בתגובה לדברים, הרב טננבוים התבקש לאשר את דבריו החריגים שנאמרו בישיבת המועצה והאם העמדה שביטא בישיבת מועצת נשיאות העיתונות משקפת את עמדת העיתון "המודיע". בתגובה רשמית שמסר נאמר כי "איני מגיב לסיקור באינטרנט".

כמו כן, חלק מהעיתונות החרדית דחתה את פרסום הידיעה, מחשש לקלקול היחסים עם "המודיע". היו אף שלא התביישו לחשוף את הנימוק הזה במפורש.

אגב, גם במייל האדום ששלחתי ל"חדרי חרדים" לא הגיבו להצעה לפרסום הידיעה (הערת המערכת: המייל האדום התקבל, ואנו מודים על כך. העניין היה בשלבי בירור, וכל הנסיונות שנעשו להשיג את הרב טננבוים לתגובה ולאישור הדברים עלו בתוהו).

הידיעה פורסמה לראשונה בפורום בחדרי חרדים על ידי רמבמיסט

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד