י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גורם בכיר: המודעות על הסרת החרם מ'שפע' הופצו בידי משרד פרסום חרדי

במודעות שפורסמו היום בריכוזים החרדיים נטען: "פוסקי הדור שליט"א מורים כי ניתן לערוך קניות ברשת שפע שוק". גורם בכיר בוועדת הרבנים: "זו המצאה"

המודעות שפורסמו הבוקר. צילום: זרוק מסיני
המודעות שפורסמו הבוקר. צילום: זרוק מסיני

האם משבר שפע שוק והחרדים לקראת סיום?

כך לפחות עולה ממודעות שנתלו היום (ג) בכל ריכוזי הציבור החרדי. במודעות נכתב: "הבהרה. עקב התקדמות ניכרת במגעים עם חברת 'דור-אלון' – מרנן ורבנן פוסקי הדור שליט"א מורים לשואלים אותם כי ניתן לערוך קניות ברשת שפע שוק. וכל אחד יעשה כפי שיורה לו רבו"

על הכרוז שפורסם לא חתום גורם כלשהו הלוקח אחריות על הדברים. ביום א' האחרון טען מנכ"ל הריבוע הכחול, זאב וורמברנד, כי המגעים מתקדמים, והושגה הסכמה על סיום החרם. מוביל המאבק, ר' יצחק גולדקנופף, טען כי החרם לא הוסר, והודעה מסודרת תבוא ביומוני המגזר ביום ב' – דבר שלא קרה.

נכון לעכשיו, לא יצא כל פרסום רשמי מהוועדה למען השבת לגבי סיכום חדש או סיום החרם. גורם בכיר בוועדה אומר ל'בחדרי חרדים': "זה מגוחך, אין כל חדש בנוגע לחרם. מתקיימים אמנם מגעים, אך לא הושגה כל הסכמה. המודעות הופצו על ידי משרד פרסום חרדי מסויים, שמנסה לחבל במאבק".

הגורם מוסיף, כי זו לא הפעם הראשונה שמחבלים במאבקים חשובים: "גם בזמנו עם הפלאפונים הכשרים, גם בחרם על אל-על, אותו גורם ניסה להפריע, והפיץ שמועות שווא לגבי סיום החרם והסכמים כלשהם שלא היו ולא נבראו. אז זה לקח חודש וחצי להתגבר עליו, אני מניח שהפעם זה יקח פחות זמן".

גולשים חרדיים באתר האינטרנט 'בחדרי חרדים' טענו כבר הבוקר כי המודעות שהופצו הבוקר הודפסו על ידי גורמים ברשת שפע שוק, ולא עומד מאחוריהם אף גוף רשמי.

בתוך כך, מתארגנת קבוצה חילונית לקיום חרם על רשת AM;PM באם 'תיכנע' לחרדים ותסגור את סניפיה בשבתות. במקביל, קוראים ראשי הקבוצה לציבור החילוני בתל-אביב לערוך את קניותיהם לשבת דווקא בסניף שפע שוק המוחרם בבני ברק, "רק 10 דקות מעזריאלי" לטענתם.

ענת קונפורטס ממקימות הקבוצה, הסבירה: "אנחנו לא מאמינות בחרם וברצוננו להעביר מסר של חופש בחירה צרכני, יכולת לקנות איפה שרוצים ומתי שרוצים. לכן החלטנו לתמוך בגוף שניזוק כתוצאה מכיפוף הידיים החרדי".

קישורים:
דודי ויסמן: החרם על שפע שוק מונע מאינטרסים
אשכול בנושא בפורום בחדרי חרדים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד