ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לקראת עבודות הפסח: טיפים להפחתת כאבי רגליים

נעלו נעליים שטוחות ונוחות בלבד, קחו מנוחה מדי פעם, בצעו תרגילי התעמלות פשוטים והשרו את הרגליים במים חמים

לקראת עבודות הפסח: טיפים להפחתת כאבי רגליים

ערב פסח בעיצומו ועבודות הניקיון בשיאן. במיוחד בתקופה זו, מדווחות נשים רבות על כאבי רגליים ממושכים המופיעים במהלך העבודות ומפריעים לתפקודן השוטף. מסתבר, כי הסיבות לכאבי רגליים מגוונות ומלבד כאבים הנובעים ממאמץ יתר, עשויים כאבי רגליים לנבוע מהיצרות כלי דם ברגליים, דליות (ורידים בולטים), מחלת הסכרת, בעיות בקרישת הדם היוצרות פקקת בורידי הרגליים, התכווצויות שרירי התאומים, בריחת סידן וכדומה. כמובן, שעבודות הפסח המצריכות עמידה ממושכת על הרגליים גורמות להתגברות התופעה.

מנחם זוסמן, מנכ"ל חברת 'פרפקט הרמוני'- המפתחת את מוצר הבריאות 'קל רגל', מעניק מספר טיפים להפחתת הכאבים:

נעלו נעליים שטוחות ונוחות בלבד- ראשית, בכדי להפחית את התופעה, מומלץ לוותר על נעילת נעלי עקב. עמידה ממושכת על עקבים גורמת נזק לשרירי השוק בשל הימצאותם במצב בלתי טבעי ומעוות הגורם למתח השריר והגידים בשוק ולעוות בעצמות כף הרגל.

קחו מנוחה מדי פעם- יש להימנע מעמידה או ישיבה ממושכת, חשוב להרים את הרגלים כדי להקל על הכאב ולהעביר את כובד משקלכם, מדי כמה דקות, מרגל אחת לשנייה.

הימנעו מהצלבת הרגליים, פעולה זו מפריעה לזרימת הדם.

עסו את הרגליים מדי יום בשמנים טבעיים הפועלים להפחתת הכאבים- ישנם צמחים רבים בעלי יכולות מיוחדות הפועלים לשיפור זרימת הדם, להפחתת הכאבים ולהורדת הנפיחות. לדוגמא: תכשיר 'קל רגל' של חברת "פרפקט הרמוני"- מכיל תמצית שמנים מצמחים טבעיים הפועלים להאצת זרימת הדם, פיזור סימני ורידים, זירוז מחזור הדם, הורדת נפיחות, הרגעת כאב, כיווצים ועיוותים.

בצעו תרגילי התעמלות פשוטים המאיצים את זרימת הדם- לדוגמא: שכבו על המיטה כשהגוף ישר, הרימו את הרגליים לזווית של 90 מעלות, השעינו אותם והיצמדו אל הקיר- הישארו כך במשך מספר דקות. פעולה זו משפרת מאד את זרימת הדם ומקילה על הכאבים.

נסו לגרוב גרב אלסטית- גרב זו מפעילה לחץ על הורידים ובכך מונעת מהם להתמלא בדם ו”לנפח” אותם, אמנם לא תמיד נעים להתהלך עמן- אבל מומלץ לנסות.

השרו את הרגליים במים חמים- פעולה זו מרגיעה את הכאב ואף מפחיתה במקצת את נפיחותם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד