י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תרגיל 'משק לשעת חירום' יתקיים בבני ברק

במסגרת תרגיל העורף הגדול הנערך השבוע בישראל, יתקיים בבני ברק תרגיל מל"ח ביום חמישי השבוע. במוקד החירום יוצב גורם רבני

ישיבת היערכות של ועדת מל"ח בבני ברק. צילום: דוברות העירייה
ישיבת היערכות של ועדת מל"ח בבני ברק. צילום: דוברות העירייה

התרגיל המעשי המרכזי של מחוז דן בפיקוד העורף יתקיים ביום חמישי השבוע בבני-ברק, בשל רמתו המקצועית הגבוהה של מטה המל"ח (משק לשעת חירום) של העירייה - כך נמסר בפתיחת שלושה ימי תרגול של המטה העירוני, בשיתוף הצבא, במסגרת ועדת מל"ח, בראשות הרב ישכר פרנקנטהל, ראש העיר ויו"ר הועדה ובהשתתפות הרב חיים דוד רוזנר, חבר מועצת העירייה; מר חיים נוגלבלט, מרכז ועדת מל"ח עירונית וסא"ל מרדכי אהרון, נציג מחוז דן של הצבא.

בתרגיל המעשי שיתקיים ברחובות גניחובסקי וקובלסקי שבשכונת קריית-הרצוג יתורגל תרחיש של נפילת טילים קונבנציונליים, בו יטלו חלק גדודים של מחוז דן, מד"א, כיבוי-אש ותלמידים.

במסגרת זו תופעל נקודת ריכוז תושבים מפונים במבנה הישיבה התיכונית העירונית, שיעברו גם שלבים של טיהור ביגוד וטיפול ראשוני. לאחר מכן יוסעו המפונים למרכז פיס עירוני שברחוב ירושלים לתרגול מבנה לקליטת המפונים.

מר חיים נוגלבלט, מנהל אגף שירותי חירום של העירייה הגיש גם להרב ישכר פרנקנטהל, ראש העיר דו"ח פעילות שנתי, הסוקר את פעילות המטה ויחידותיו ואת מגוון הנושאים לשעת חירום ולהכנות בשגרה.

בין הנושאים שניתנו עליהם דגש בהערכות באחרונה היתה העברת מידע חיוני לציבור בעיר שחלק גדול מתושביה אינו חשוף לכלי-התקשורת המקובלים בציבור הכללי. לצורך זה, נקבעו 15 מרכזי מידע שיופעלו בשעת חירום באוזרים שונים של העיר, תחנת מודיעין ניידת שתביא מידע לציבור ותשאב ממנו מידע ומהמצב בשטח, כריזה באמצעות כלי-רכב, מודעות, הרדיו השקט ודיווחיות שחולקו לבעלי תפקידים חיוניים בארגונים שונים ולאנשי ציבור.

בשל יחודיותה של העיר, הועלה גם נושא קבלת פסיקה הלכתית בכל הקשור לצרכי העברת מידע בשבתות ובחגי ישראל. סוכם גם, בהתאם להצעתו, של הגאון רבי יהודה סילמן, מחשובי הרבנים בעיר, והעוסק בנושאי שעת חירום, להציב רב בתורנות במרכז ההפעלה בזמן חירום, כדי להנחות את בעלי התפקידים לפעול בהתאם לפסיקה הלכתית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד