י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

החשוד בהתעללות שמעון גבאי הוסגר למשטרה

אבי הילדים מפרשת ההתעללות בירושלים עלה על עקבותיו והסגיר אותו למשטרה. מאמצים לאתר את 'הרב' אליאור חן שנמלט ככל הנראה לקנדה

חשוד באכזריות ברברית. שמעון גבאי. צילום: משטרת ישראל
חשוד באכזריות ברברית. שמעון גבאי. צילום: משטרת ישראל

לאחר שבועות של חיפושים, ושני התחמקויות ברגע האחרון, נעצר הבוקר (ד) בידי המשטרה שמעון גבאי, החשוד במעורבות בהתעללות בפרשת ההתעללות הקשה בילדים בירושלים. גבאי חשוד בהתעללות אכזרית בילדים הרכים, שאחד מהם מוגדר כעת 'צמח', ומצבו קשה מאד.

אבי הילדים, ששהה בשנה האחרונה מחוץ לביתו, הוא זה שהסגיר את גבאי למשטרה. האב הצליח ליצור עמו קשר ולאתו ביער סמוך לירושלים, לאחר תיאות עם המשטרה, הגיעה ניידת לנקודת מפגש, משם נאסף החשוד ונלקח למעצר, בצהריים הוא יובא לבית משפט להארכת מעצרו.

גבאי חשוד כי היה מעורב ישירות בתקיפתם האכזרית של הילדים, בלילה שבו הם נלקחו לבית החולים הוא שהה עם האם בדירה. האם, שעדיין נשואה לבעלה, נהגה לשהות בדירה עם שלושה גברים: שמעון גבאי שנעצר הבוקר, דוד קוגמן שנעצר לאחר חשיפת הפרשה, ו'הרב' אליאור חן, החשוד כ'סמכות הרוחנית' שמאחורי המעשים, ונמלט ככל הנראה לקנדה, יחד עם 'חסידו', יוסף פישר.

בכתב האישום שהוגש שלשום כנגד האם נכתב כי "במהלך החודשים פברואר ומרס עברה הנאשמת יחד עם ילדיה לגור בדירת אמהּ בירושלים. במהלך התקופה התקשתה האם להתמודד עם עול גידול ילדיה ובייחוד התקשתה להתמודד עם חינוכם של ילדיה הקטנים. הנאשמת פנתה אל רב וביקשה את עצתו בכל הקשור לחינוך ילדיה. הרב הסיק כי בילדיה הקטנים שוכנים מזיקים ורוע וייעץ לנאשמת, ולחשודים נוספים לבצע 'תיקונים' בילדים כדי לסייע להם ולהוציא מקרבם את אותם מזיקים".

"הרב הורה לבצע בילדים 'תיקונים' - שמשמעותם טלטול, הכאה, כפיתה, שריפת איברים, האכלה בצואה ועוד. שניים מהחשודים, חברי הקבוצה, הופקדו על חינוכם של הילדים והתעללו בהם ובילדיה הנוספים של הנאשמת באופן שיטתי ובמספר רב של מקרים, במשך תקופה ארוכה, בתואנה כי מדובר ב'תיקונים' שמטרתם להוציא מן הילדים את השדים והמזיקים, אשר שוכנים בהם".

"הנאשמת, שידעה על מעשה ההתעללות, המשיכה להפקיד את ילדיה. בלא פחות מ-40 מקרים, נהגה הנאשמת בצוותא עם חלק מחברי הקבוצה לטלטל בעוצמה רבה את הילדים, כשהם אוחזים אותם בגבם או בכתפיהם, או כשהם אוחזים אותם בידיהם ורגליהם ומנערים אותם כאשר ראשם מטלטל בעוצמה קדימה ואחורה ומצד אל צד. כמו כן, נהגה הנאשמת בצוותא עם חלק מחברי הקבוצה, במספר רב של מקרים לכפות את ידיהם ורגליהם של הילדים באמצעות אזיקונים מפלסטיק וחבלים למשך שעות ארוכות, כמו כן נהגה הנאשמת בצוותא יחד עם חלק מחברי הקבוצה, במספר רב של מקרים, להכות את אחד הילדים בפניו, ולכופף את ידיו מאחורי גבו ולהניף אותו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד