י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרב מרדכי בלוי: כל משתתפי האירוע הערב יצולמו

הלחצים על בן-דוד גוברים: בלוי שוחח עם הרב מורגנשטרן, ספרנוביץ עם האדמו"ר מאמשינוב. איש 'משמרת הקודש והחינוך' יורה לכל הכיוונים: "אנחנו לא נגד מוזיקה, אנחנו נגד הוללות". על המכתב: "הרב עובדיה אפילו לא ראה אותו"

יבטל? מרדכי בן דוד. צילום: ישראל ברדוגו
יבטל? מרדכי בן דוד. צילום: ישראל ברדוגו

בלעדי: ר' מרדכי בלוי, מראשי 'משמרת הקודש והחינוך' אומר היום (א) בשיחה לכתב 'בחדרי חרדים': "כל משתתפי האירוע הערב באיצטדיון רמת-גן יצולמו, בדרכים שונות ומשונות, והתמונות יובאו לידיעת הגורמים הרלוונטיים, אם זה ראשי ישיבות, מנהלי סמינרים או כל גורם אחר".

בתשובה לשאלת כתב 'בחדרי חרדים', אישר הרב בלוי כי הוא קיים הבוקר שיחה על הרב מורגנשטרן, שנחשב לרבו של הזמר מרדכי בן-דוד, על מנת לשכנעו לבטל את ההופעה. הרב יצחק מאיר ספרנוביץ, שותפו לניהול ה'משמרת', שוחח היום עם האדמו"ר מאמשינוב, שגם לו יש השפעה על הזמר. ייתכן מאד שלמהלך יהיו תוצאות מיידיות.

בלוי טוען כי בן-דוד לא מכבד את הסיכומים השקטים: "היו לנו עמו הסכמות שבשתיקה, והוא כעת הולך ומפר את הכל ברגל גסה. הוא ישלם על זה מחיר כבד, אישי וציבורי".

הופעתו של בן-דוד, שמתוכננת להתקיים יחד עם הזמר יעקב שוואקי, עוררה סערה רבה. במכתב שפרסמה 'משמרת הקודש והחינוך', מבקשת המשמרת לבטל את ההופעה כליל. אם לא, נאמר במכתב, יאסרו מכירת האלבומים של הזמרים בחנויות כמו גם החרמת המופעים שלהם בפני גדולי תורה. בנוסף, יודיעו בבתי הספר של הילדים על המכשלה הנוראה שלוקח בהם חלק אביהם.

"אנחנו לא נגד מוזיקה", אומר הרב בלוי "אנחנו בעד שירה ושמחה. בוא לאירוע בישיבת חברון, או בויז'ניץ, שם תראה מה זה שמחה אמיתית. ערבי השירה הללו לא נקראים שמחה, יש לנו תמונות מאחורי הקלעים מהאירוע הקודם באיצטדיון טדי, נראים שם נערים ונערות חרדיים במעשים נוראיים. הציבור צריך להבין, מדובר כאן בהרס נשמות מוחלט וודאי".

מכתבו של הרב עובדיה לשוואקי. צילום: שלאגר נטצילום: מכתבו של הרב עובדיה לשוואקי. צילום: שלאגר נט
מכתבו של הרב עובדיה לשוואקי. צילום: שלאגר נט

הזמר יעקב שוואקי פנה לרבו, הרב עובדיה יוסף, בשאלה מה לעשות והאם להופיע. הרב ענה לו במכתב ששלח אליו כי הוא יכול להופיע באירוע, בפרט כשסוכם על הופעה נפרדת. הרב בלוי מגיב גם על זה: "אני בכלל לא בטוח שהרב עובדיה ראה את המכתב, ותזכור מה שאני אומר לך. אנחנו הבאנו את המכתב לעיני הרב וואזנר, שאמר לנו שמדובר בערב שירה לכל דבר. אני לא מאמין שהרב עובדיה יוסף הוציא כזה דבר תחת ידו".

עדכון: בניגוד לשמועות שונות שנפוצו, האירוע יתקיים כמתוכנן.

קישורים:
יעקב שוואקי: העסקנים - עצובים ומשביתי שמחות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד