י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

זאב בוים: איסור חמץ - עניין של תרבות

שר השיכון מגלה בקיאות בהלכה ובתורה, כנימוק להתנגדותו ל'חוק החמץ' של ח"כ רביץ. שר הדתות, יצחק כהן: "רוב הציבור בישראל תומך באי מכירת חמץ בפסח"

תרבות ולא מצווה. זאב בוים
תרבות ולא מצווה. זאב בוים

'חוק החמץ' לא עלה הבוקר לדיון בממשלה, בניגוד לדרישת ש"ס. על אף בקשה שהניחה ש"ס עוד ביום רביעי לדון בנושא בשיבת הממשלה היום (א), החליט מי שהחליט, פשוט להתעלם.

הצעת החוק של ח"כ אברהם רביץ - שבאה בתגובה לפסיקה התמוהה להתיר מכירת חמץ בחנויות - קובעת כי תיאסר מכירת חמץ בחג הפסח בכל מקום, אופן או צורה. לטענתו של שר הדתות, יצחק כהן, הונחה הצעה לדיון במועד הקבוע על-פי הנוהל. אולם, גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה הסביר כי ההצעה הונחה מאוחר מהמועד הנדרש, ולכן לא הועלתה.

השר כהן אמר בפתח ישיבת הממשלה: "הגשתי בקשה לדיון בהצעת החוק בזמן, ביום רביעי, אך לא קיבלתי הסבר מדוע זה לא עולה לדיון בישיבה. עם זאת, אינני מתכוון לאיים - אני רוצה רק לציין כי 85 אחוזים מהציבור בישראל תומך באי מכירת חמץ בפסח, ובתוכם רבים משרי הממשלה, כולל ממלאת מקום ראש הממשלה, ציפי לבני והשרה יולי תמיר".

בתגובה לדבריו, אמר שר הפנים, מאיר שטרית: "הרעיון לגבות את חוק אי מכירת החמץ בחוק נוסף הוא רעיון לא נכון. איננו שוטרים של הקדוש ברוך הוא, ולא קרה אף פעם במציאות שמישהו אכף את החוק הזה. עכשיו, לאחר שבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים זיכה אנשים שמכרו חמץ, אין טעם להעמיק את החוק".

שר השיכון, זאב בוים, התנגד אף הוא לדיון בחוק בממשלה. בנימוקים שסיפק הוא גילה בקיאות יתרה ביהדות: "לא צריך להביא את הנושא לדיון, זה לא עניין להחלטת ממשלה. חמץ הוא אחד מסממני התרבות היהודית ואינו בהכרח אחד מתרי"ג המצוות בלבד - זאת מורשת בעם היהודי ולכן הציבור צריך להחליט ולא הממשלה".

קישורים:
רביץ יוזם: איסור גורף על מכירת חמץ בפסח
חוק החמץ בוטל הלכה למעשה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד