ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

דברי הרב עובדיה על ה'משנה ברורה' - התגובות

הרב עובדיה יוסף: "ה'משנה ברורה' הוא פוסק לאשכנזים". 'יתד נאמן': "זעזוע ושאט נפש, בעקבות דברי הזלזול". חברי 'בחדרי חרדים' לא נשארו אדישים

ללמוד שולחן ערוך. הרב עובדיה יוסף
ללמוד שולחן ערוך. הרב עובדיה יוסף



בכנס ארגון 'דרשו' שנערך ביום ד' האחרון ביד אליהו, נאם הרב עובדיה יוסף שליט"א, ודיבר כנגד הפסיקה האשכנזית שמתבססת על ספר ה'משנה ברורה' של בעל ה'חפץ חיים'.

בתוך נאומו אמר: "לימוד ההלכה צריכה להיות בדווקא עם לימוד 'טור' ו'בית יוסף'. יסוד ההלכה הוא מרן בית יוסף. לא ללמוד רק 'שולחן ערוך' ו'משנה ברורה' בלבד, כי בכך לא ישיגו את האמת. בשביל להשיג את האמת של ההלכה, צריך ללמוד 'בית יוסף'. על-ידי כך יידע באמת הלכה-למעשה, וכפי שקיבלנו הוראות מרן ה'בית יוסף'. הרב 'משנה ברורה', עם כל כבודו, הוא היה פוסק לאחינו האשכנזים, והיה הולך אחרי הרמ"א ושאר גדולי האחרונים".

בערב שבת האחרונה, הופיעה בעיתון 'יתד נאמן', מודעת "מחאה וזעזוע מדברי זלזול חמורים כנגד מרנא בעל ה'חפץ חיים זי"ע". העיתון החליט לקחת את הויכוח ההלכתי צעד אחד קדימה, ולהופכו להתנצחות מעל דפיו. בגוף המודעה נאמר: "עולם התורה וההלכה ובראשם מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א, הביעו אתמול מחאה חריפה תוך זעזוע ושאט נפש, בעקבות דברי זלזול בוטים שנשמעו שלשום בכנס חיזוק ללומדי התורה וההלכה, כנגד מרנא בעל ה"חפץ חיים" זי"ע, אשר דבריו התקבלו בכל תפוצות ישראל כפוסק אחרון".

על פי פרסומים שונים, הגרי"ש אלישיב שליט"א בכבודו ובעצמו, הכתיב לאנשי העיתון את מודעת המחאה.

המודעה ביתד נאמן. סריקה: אמתערצילום: המודעה ביתד נאמן. סריקה: אמתער
המודעה ביתד נאמן. סריקה: אמתער


חברי פורום 'בחדרי חרדים' דנו באופן נרחב בנושא, להלן תגובות נבחרות

'סינטין': "סתם מחפשים מריבות. אין כל חדש בדברי הרב".

'omek04': "על מה המהומה? וכי יש בחור ישיבה אחד בעולם שלא יודע שזו שיטת הגר"ע יוסף שליט"א? קראתי את תמליל דבריו. הוא פונה אך ורק לספרדים בדבריו. לא אמר מילה לגבי הלומדים האשכנזים".

'עץהדעת': "אילו היה הגר"ע יוסף נושא דברים ברוח של האדמו"ר מבעלזא באותו מעמד, על מה היו עורכי יתד נאמן מחרחרים ריב?"

'ה_מבקר': "אין להם שום זכות לבקר רב שטרח להגיע ואמר את משנתו".

'מיימוני': "הרב אלישיב הוא שביקש לכתוב את הדברים. האם הוא גם ניסח אותם? ולפי זה, האם הביטוי על "עולם התורה וההלכה" וכן "בראשם גדולי ההלכה" מתייחס למעשה רק לרב אלישיב? ולשון רבים לאו דווקא?"

'בוחערזעצער': "על מה כל הסערה?"

'יושב_סתר': "מילה אחת חסרה שם וממנה הסערה. המילה שהוא מדבר לספרדים. מי אני לחלוק על הרב עובדיה, אך במקומו - לא הייתי מנצל את המעמד המרשים של דרשו כדי להטמיע חזק יותר את ענין הבית יוסף".

'רמות06': "האובססיה של הרב עובדיה יוסף לדבוק אך ורק במרן הבית יוסף הביאה אותו לבטל את מנהגי כל העדות, וכעת גם ביזוי של מרן החפץ חיים זי"ע".

'אמרי בינה': "לא רק הספרדים אלא גם רבני סאטמר, ויזניץ, חבד, בעלז, גור וכל שאר החסידים בכל העולם לא פוסקים כהמשנ"ב".

'קוסוביצקי': "הרב אלישיב לא שמע במקרה את הרב עובדיה בקול החרדי, והחליט שצריך לעשות מחאה, תסכים איתי. מישהו בא אליו וזעק חמס שפגעו במרן החפץ חיים וחייבים לעשות מחאה, ומכאן החלו להתגלל העניינים".

'יהודיה99': "שמעתי את בנו של הרב עובדיה יוסף מגנה את יתד נאמן, מוחה על כבוד אביו ומסביר בצורה מכובדת במה המדובר, והרגשתי כאב על הפגיעה ברב עובדיה והזדהות עם דבריו".

'מצליח1': "גם אני אשכנזי (גערער...), מוחה בקול על הטפשות הצרופה והחוצפה והעזות של פגיעה בכבוד גאון בתורה, ללא גושפנקא סבירה וללא הנמקה הגיונית".

'נפשיהודי': "יתד אצלי לא נכנס הביתה, גם לא החינם של יום שלישי".

'לונגען': "מותר לחלוק על דעה, לא חייבים לקבל את פסקיו, אך מי הם אותם עלובי נפש ונמוכי קומה שמעיזים לכתוב על איש שכזה ולתארו 'כפוער פיו' או לכנותו בעל 'שפה עילגת' הרי את מה שהוא שנה ולמד אין להם במושגים, ואת מה ששכח הם טרם שנו (והוא לא שוכח)".

קישורים:
מחאה נמרצת על פגיעה בכבוד הגר"ע יוסף שליט"א
הפצצה שהטיל הרב עובדיה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 95 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד