י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

התביעה דורשת: 7 שנות מאסר לח"כ בניזרי

בדיון שנערך היום בבית המשפט, תובעת הפרקליטות להטיל על שלמה בניזרי עונש של 7 שנות מאסר בפועל וקנס כספי גבוה, 'בשל חומרת מעשיו'. המדינה מבקשת בנוסף לקבוע כי במעשיו יש קלון

זקוק לרחמי שמים. ח"כ בניזרי. צילום: לע"מ
זקוק לרחמי שמים. ח"כ בניזרי. צילום: לע"מ

מדינת ישראל נגד שלמה בניזרי. בדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי בירושלים התברר, כי פרקליטות המדינה תבקש להטיל עונש מאסר של 7 שנים על ח"כ בניזרי, בגין העבירות בהן הורשע.

עורכת הדין נורית ליטמן, מפרקליטות מחוז ירושלים, ביקשה מהשופט יעקב צבן לגזור על בניזרי עונש ש'ישדר מסר חד משמעי'. הפרקליטות גורסת כי על מעשים חמורים כאלה יש להטיל מאסר בפועל, ובנוסף להשית על הנאשם קנס כספי גבוה.

במהלך הדיון ביקשו נציגי הפרקליטות להטיל על בנזירי עונש כבד של שבע שנות מאסר בפועל. אך הפרקליטות לא מסתפקת בעונש מאסר כבד בלבד, ומבקשת מבית המשפט לקבוע כי במעשיו של בניזרי יש קלון עוד בשלב הטיעונים לעונש (כלומר, באופן מיידי - ש.מ.), המשמעות המעשית של קביעה שכזו היא כי בניזרי ייאלץ לפרוש מהחיים הציבוריים לאלתר.

שלמה בניזרי הורשע בקבלת שוחד מקבלן כח-האדם משה סלע, בכל הנוגע למימון תביעת דיבה שלו, רכישת ריהוט, רכישת מערכת מיזוג אוויר לדירתו ותשלום לקרן גמילות חסדים.

על פי האישום, השוחד כלל בנוסף, סכום ששילם סלע למשפצי דירתו של בניזרי והעברות כספים בסכום של 200 אלף שקל ועוד 30 אלף דולר מסלע לישיבת 'אורח חיים', שבראשה עמד הרב אלבז. עוד הורשע בניזרי בהפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט.

לאחר ההרשעה הודיע ח"כ בניזרי כי הוא מתכווין לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון, באמצעות סניגורו, עו"ד משה אוסדיטשר.

קישורים:
ח"כ שלמה בניזרי הורשע בקבלת שוחד
ח" בניזרי: לא אתפטר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד