י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

"אני אהרוג אותך, יהודי" אמר המוסלמי, ודקר את הרב גורביץ'

במשפט שנפתח בפרנקפורט, מואשם הדוקר, טארק עזיז, בניסיון הריגה. לפני כחצי שנה הוא דקר את שליח חב"ד במרכז פרנקפורט שבגרמניה

תלמידיו של הרב גורביץ מחוץ לבית החולים. צילום: שטורעם נט
תלמידיו של הרב גורביץ מחוץ לבית החולים. צילום: שטורעם נט

"אני אהרוג אותך, יהודי", אמר סאג'ד עזיז לרב זלמן גורביץ', שלף סכין, ודקר אותו בבטנו. כך עולה מכתב האישום שהוגש היום (ה) בבית המשפט בפרנקפורט, כנגד המוסלמי ממוצא אפגני, שדקר את שליח חב"ד בפרנקפורט.

לפני כחצי שנה צעד הרב גורביץ' ברחובה של עיר, סמוך לרובע הבנקים של העיר. לפתע ניגש אליו ערבי ופנה אליו. הרב נעצר ושאל אותומה רצונו, ואז שלף התוקף סכין עם להב באורך 7.6 סנטימטרים, הטיח לעברו איום ברצח בשפה הגרמנית, ודקר אותו בבטנו.

לאחר התקיפה, נמלטו מהמקום הדוקר ועוד שתי נשים שהיו בחברתו. הרב גורביץ' הפצוע הצליח להגיע בכוחות עצמו לבית חולים סמוך, נותח, מצבו הוגדר טוב והוא יצא מכלל סכנה.

הרב זלמן גורביץצילום: הרב זלמן גורביץ
הרב זלמן גורביץ', היום בבית המשפט. צילום: איי. פי.

במשפט שנפתח היום, טען הנאשם הערבי כי הרב ניגש אליו באופן 'מאיים'. לטענתו, הוא שלף את הסכין לצורך 'הגנה עצמית' ודקר את הרב, אולם 'לא התכווין' להרוג אותו.

עזיז, בן להורים אפגנים, עומד בפני אישומים של ניסיון הריגה, פגיעה גופנית חמורה ופלישה לפרטיות. הוא הכחיש כי היו לו מניעים אנטישמיים. הוא נמצא במעצר מאז התקרית בשל העבר הפלילי שלו שכולל מקרה נוסף של פגיעה גופנית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד