י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

היסטוריה בפולין: לראשונה סיום ס"ת בארמון הנשיאותי

יהודי ורשה ואורחים השתתפו בחגיגת סיום והכנסת ספר התורה לבית הכנסת חב"ד בוורשה. נשיא המדינה, שמעון פרס, שהשתתף בחגיגה: גם אם הנאצים פגעו בגוף היהודי, הם לא יכלו לפגוע בנפש היהודית ובתורת ישראל

נשיא המדינה, שמעון פרס, כותב אות בספר התורה. צילום: מאיר דהן
נשיא המדינה, שמעון פרס, כותב אות בספר התורה. צילום: מאיר דהן


קהל יהודי מוורשה ואורחים התאספו היום (ה) לחגיגת סיום והכנסת ספר תורה לבית הכנסת חב"ד במרכז חב"ד ליובאוויטש בווארשה, בראשות שליח חב"ד לפולין, הרב שלום בער סטמבלר.

גולת הכותרת באירוע היתה שלראשונה בתולדות פולין נערך טקס סיום כתיבת האותיות האחרונות בספר התורה בארמון הנשיאותי בפולין,על-ידי האורח נשיא המדינה מר שמעון פרס ופמלייתו.

לאחר כתיבת האותיות נשא מר פרס נאום, בו הזכיר את חשיבות ספר התורה שליווה את העם היהודי לכל אורך ההיסטוריה, וכמה סימלי לערוך טקס זה במדינה זו 65 שנה לאחר השואה.

מר פרס הדגיש כי גם אם הנאצים פגעו בגוף היהודי, הם לא יכלו לפגוע בנפש היהודית ובתורת ישראל.

הרב שלום בער סטמבלר בירך את הנשיא, תוך שהוא מציין שהנשיא פרס בחר להתחיל את סיורו הרשמי בבית כנסת ולסיים אותו בסיום כתיבת ספר תורה. זהו מסר ליהדות פולין על הצורך לחזק את הזהות היהודית.

לאחר מכן צעד מר פרס בלווי הפמליה הנכבדה בחצר הארמון, בשירה ובריקודים, לעבר בית הכנסת חב"ד ליובאוויטש, שם נערכה הכנסת ס"ת בליווי לפידים. באירוע נרשמה נוכחות רבה של עיתונאים מכל רחבי המדיה הפולנית והעולמית שסיקרו את הטקס המיוחד.

בחגיגת הכנסת ספר התורה השתתפו מלבד נשיא המדינה פרס, גם הגאון רבי גרשון מענדל גרליק אב"ד מילאנו, האלוף שמעון חפץ שלישו הצבאי של הנשיא, הפרופסור שבח וייס, יו"ר הכנסת ושגריר ישראל לשעבר בפולין ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד