י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קראון-הייטס: 40 משפחות חרדיות יפונו מבתיהן

משטרת ניו יורק חושדת כי אליהו איזגווי, קבלן חרדי, הונה כ-40 משפחות ושלשל כספים לכיסו כשאינו מעניק להם שטר מכר על דירתם. האיש נמלט לארץ

חב"דניק בקראון הייטס. צילום אילוסטרציה: שטורעם
חב"דניק בקראון הייטס. צילום אילוסטרציה: שטורעם

פרשת הונאה חמורה בקראון הייטס שבניו יורק. 40 משפחות חסידי חב"ד, המתגוררות בקראון-הייטס, קיבלו צו פינוי מבתיהן שרכשו בכסף מלא מקבלן שפעל שלא כחוק.

הקבלן, אליהו איזגווי, גבה מהמשפחות ממיטב כספם עבור הדירות, הנמצאות בבניין מספר 770 ברחוב לפרטס, ובבניין מספר 613 באיסט ניו יורק אבניו. על פי החשד הקבלן לא סיפק להם שטר מכר בעבור הקניה, ורשם את כל הדירות על שמו ועל שם קרובי משפחתו.

המשטרה האמריקנית חושדת כי הוא שילשל לכיסו את כספי המשכנתאות שהעניקו לו המשפחות, בסכום העולה על 15 מליון דולר. בעלי הדירות קיבלו הודעות פינוי השבוע, לאחר שהבנקים עיקלו את יחידות הדיור.

איזגווי, שנמלט מארה"ב ומתגורר כיום בירושלים טוען להגנתו שהעסקה נכשלה. לדבריו, הוא לווה יותר ויותר כספים, כדי לממן את בניית שני הבניינים. "אני מצטער על מה שקרה למשפחות", זה מה שהיה לו לומר לכתב ה"דיילי ניוז" שיצר עמו קשר.

הרוכשים לא חתמו על חוזה משום שהם בטחו בו כיהודי חרדי, אחד מבעלי הדירות אמר לשטורעם. נט כי הוא מבין שבדיעבד עשה טעות חמורה כשנתן בקבלן אמון, "היינו תמימים, היינו צריכים לקחת עורכי דין. היום אני מבין כמה שגינו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד