ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

החרדים העצורים ביפן שכרו את פרקליט המרצח

עורך הדין היפני מאסטו טסוקו, שייצג את המחבל קוזו אוקמוטו שרצח עשרות בפיגוע בישראל, נשכר להגן על שלושת בחורי הישיבה העצורים ביפן על הברחת סמים

יפן אינה מרחמת. שוטר יפני
יפן אינה מרחמת. שוטר יפני



לא יאומן, אבל זו עובדה: שלושת הבחורים החרדיים העצורים ביפן שכרו את שירותיו של עורך דין יפני שייצג בעבר את קוזו אוקמוטו שרצח בדם קר 28 יהודים בנמל התעופה בן-גוריון. עורך הדין היפני, מאטסו טסוקו, נשכר בזמנו על ידי ארגון זכויות אדם יפני על מנת לסייע למחבל בהליכים המשפטיים שנערכו נגדו בישראל.

עורך הדין היפני נשכר להגן על הבחורים העצורים בפני בית המשפט ביפן על ידי עורך הדין מרדכי ציבין מישראל המטפל בעניינם, זה האחרון ערך בשבועות האחרונים, מאז התפוצצה הפרשה, מסע דילוגים בין ישראל ליפן במטרה לסייע לשחרור העצורים.

הפרשה החלה לפני כשלושה שבועות. אז עצרה משטרת יפן בנמל התעופה נריטה הסמוך לבירת יפן, טוקיו שלושה בחורים חרדיים מישראל שנשאו בכליהם סם מסוג אקסטזי. השלושה נעצרו עם נחיתתם במקום, והסם נמצא מוחבא בכלי עתיקות שנמצאו אצלם, שניים מבין שלושת העצורים בטוקיו סחרו בעבר בעתיקות, ובחקירתם במשטרה היפנית טענו כי במסגרת עסקה שעשו באירופה הם היו אמורים להעביר חפצי עתיקות ליפן. לדבריהם, הם לא ידעו שהוטמנו בהם סמים.

שניים מהעצורים מתחת לגיל 20, גיל הסף לקטין ביפן, ואחד מהם בן פחות מ-18. מדובר בבחורים חסידיים המשתייכים לחצרות החסידויות 'תולדות אברהם יצחק', סאטמר ו'ויז'ניץ מונסי'.
מצבם המשפטי של העצורים חמור ביותר

בקשו רחמים. מנשר שהופץ בריכוזים החרדייםצילום: בקשו רחמים. מנשר שהופץ בריכוזים החרדיים
בקשו רחמים. מנשר שהופץ בריכוזים החרדיים


מצבם המשפטי - חמור

לדברי עורך דינם, מרדכי ציבין, מדובר בתרגיל עוקץ, אליו נפלו הנערים הצעירים מתוך תמימות. "הראיה לכך היא שהם סיפרו על העניין לחברים שלהם. עוד כשהיו בישראל פנה גבר אל הצעירים והציע לממן להם כרטיסי טיסה ושהייה באירופה תמורת 'משימה קטנה' עבורו. המפעיל מסר להם כי באמסטרדם ייפגש עמם בחור שימסור להם מזוודה עם עתיקות, אותה יצטרכו להעביר לאדם נוסף ביפן". ציבין ציין כי "יפן היא מדינת חוק מסודרת, ואני סמוך ובטוח שתוך ימים ספורים תתברר אי ההבנה והם ישוחררו".

באופן חריג ביותר, התיר דיין בבית דינו של רב העיר בני ברק, הרב לנדא, להסגיר לרשויות את האדם שפיתה את הנערים לגשת במשימה. הדיין פסק כי כל מי שישתף פעולה עם המשטרה לא ייחשב 'מוסר' וזאת במטרה להביא לתפיסת החשודים בפרשה ולמנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. בפסק הדין נכתב כי כל מי שיש לו מידע על הפרשה או על הקשורים אליה חייב לדווח על כך לרשויות החוק.

מצבם של העצורים חמור ביותר, שכן ביפן נהוג עונש מוות בתליה למברחי סמים. עסקנים ורבנים מכל רחבי העולם התערבו בפרשה על מנת לסייע, עד לרגע זה לא בהצלחה גדולה. הצלחה מינורית נרשמה בהכנסתו של אוכל כשר לתאי המעצר של השלושה, לעומת זאת, לא התירו היפנים להכניס לתאיהם תשמישי קדושה מינימליים, כתפילין או סידורי תפילה.

חוקרי המשטרה מחפשים אחר חרדי מירושלים, החשוד בהפעלת רשת ההברחות ושיכנוע הצעירים לבצע את המשימה האסורה. הציבור מתבקש להתפלל על שלושת העצורים: יואל בן מירל ריסא חוה, יעקב יוסף בן רייזל ויוסף בן יוטא רבקה.

קישורים:
אשכול בנושא בפורום בחדרי חרדים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד