י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

כ-7,000 טון פסולת נאספו בערב פסח בבני ברק

זאת לעומת כ-8,500 טון בשנה שעברה. הסיבה: בשנת שמיטה התושבים לא גוזמים שיחים, וכמות הפסולת יורדת משמעותית. תכנית אב חדשה תקבע קריקטריונים חדשים לתברואה בעיר

ילדי בני ברק משתתפים בפעילות הנקיון
ילדי בני ברק משתתפים בפעילות הנקיון

תושבי בני-ברק מוכיחים את הקפדתם על הלכות שמיטה כראוי: השנה פינה אגף התברואה של העירייה במבצע הניקיון הנרחב לקראת חג הפסח כמות קטנה ב-2000 טון מזו שבשנה שעברה לאחר שגזם עצים, שהיווה מרכיב עיקרי בפינוי הפסולת לקראת החג, לא נראה כלל ברחובות העיר-כך נמסר בדו"ח שהוגש היום ע"י הנהלת אגף התברואה של העירייה ליששכר פרנקנטהל, ראש העיר וליעקב וירז'בינסקי, חבר הנהלת העירייה וראש האגף.

בדו"ח שהוגש בעקבות דוחו"ת ספירה מאתר הפסולת בחיריה נמצא, כי בשנה זו פונתה כמות של 6,773 טונות, לעומת 8583 טון בשנה שעברה, אך יחד עם זאת, עובדי העירייה פינו השנה, יחסית, יותר מאשר חלקם של קבלני האיסוף, וכך הביאו לחיסכון כספי בהוצאות.

מבצע פסח, שעל תכנונו הופקדו מר נתנאל נחום, מנהל אגף התברואה וצוות האגף החל מייד לאחר חג הפורים, בתוספת עשרות כלי עבודה, משאיות, רכב-דחס ועובדים בשתי משמרות, ברוב שעות היממה. מבצע הפינוי כלל גם פינוי נרחב של פסולת מחצרות וממקלטים.

כשבועיים לפני החג גם פונתה האשפה הביתית, מידי יום ביומו, בניגוד למקובל לפינוי אחת ליומיים בכל הרשויות המקומיות בארץ.

בערב החג הוצבו עשרות חביות לביעור חמץ באזורים שונים של העיר, כדי לאפשר את שריפת החמץ בתוך המכולות, ולא להשאיר גושי חמץ שלא נשרפו כראוי. לקראת צהרי היום פונו כל המכולות מהעיר.

כמויות פסולת גדולות פי שלושה מהנורמה המקובלת נאספו בשני הימים שלאחר חג הפסח, עם הוצאתם של השיירים שנותרו מהחג לרשות-הרבים. כמות שנאספה עמדה על 960 טון, לעומת 370 טון ביומיים שגרתיים. פעילות מיוחדת גם בוצעה לאיסוף כל כמויות האשפה שהצטברו במשך ימי השבת והחג הראשון, וכל זאת תוך הלילה שלאחר החג הראשון.

בימים אלו גם יוחל בגיבוש תכנית אב לתברואה שתקבע, בין היתר, קריטריונים למתקני אצירה חדשים, שיפור חזותם של אזורי התעשייה הקיימים, פיתרונות לאחסון פחי אשפה וטיפול במגרשים ריקים. כמו"כ יושם דגש מיוחד על הקמת מרכז למידה לתלמידים וכנסי הסברה לנושאי איכות הסביבה. ישיבת עבודה תתכנס בקרוב בלשכת ראש העיר להפקת לקחים ולהערכות לקיץ.

עם קבלת הנתונים על הכמויות שפונו במבצע פסח ובימים שלאחריו הביע הרב ישכר פרנקנטהל, ראש העיר, תודה והוקרה למנהל אגף התברואה של העירייה, למנהלי המדורים והאזורים ולכל עובדי האגף על הפעילות העניפה והיעילה שהביאה לניקוי מהיר, ככל האפשר, של רחובות העיר ולפינוי של כמויות הענק של פסולת וחמץ לקראת חג הפסח.

לקראת החג גם נצבעו לפי הנחיית ראש העיר, יששכר פרנקנטהל, עשרות ארונות-סעף של חב' החשמל וחב' "בזק" בצבעים מרהיבים, ופעולה זו נמשכת גם בימים אלו.

יחידת ההתנדבות באגף לשירותים חברתיים של העירייה, בשיתוף ארגון "יד לזולת" של סמינר שצ'רנסקי תל-אביב וארגוני "עזר ליולדת" בעיר, הפעילו בשעות הבוקר ואחר-הצהריים בתקופה שלפני ערב החג קייטנות לילדים בגילאי 8-3.

הפעילות היתה בהתנדבות מלאה של בנות הסמינר ובלא תשלום. הקייטנות יועדו, בעיקרה, לילדי יולדות, כדי להקל על האימהות ולשמור על הילדים. בקייטנות, שפעלו בשישה מוקדים בעיר, השתתפו כ-400 ילדים. פעילויות "יד לזולת" של בנות הסמינר מתקיימות, בשיתוף עם העירייה, בכל השנה, והן כוללות משחקיות לילדי יולדות, אך בערב פסח תוגברה הפעילות והיקפה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד