י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

נוסעים לארה"ב? יחטטו לכם במחשב

בית משפט אמריקני קבע: אנשי ביקורת הגבולות בנמל התעופה יוכלו לבדוק קבצים ומיילים במחשבי התיירים הנכנסים למדינה. נוסע קבוע: "אני משאיר במחשב רק את תוכנת ההפעלה ומוחק את כל השאר"

סוף לפרטיות. נמל התעופה קנדי בניו יורק
סוף לפרטיות. נמל התעופה קנדי בניו יורק

נוסעים לארה"ב? המחשב האישי שלכם, או במקרה הפאלם שברשותכם כבר לא כל-כך אישיים. אנשי ביקורת הגבולות בנמל התעופה, בודקי המכס ואנשי האבטחה האמריקנים יוכלו להיכנס למחשב הנישא שלכם, לחטט בקבצים, במיילים, בתמונות ובכל חומר אחר הנמצא בו, כרצונם הטוב ועל פי ראות עיניהם.

בית משפט לערעורים בקליפורניה קבע השבוע כי לממשלת ארצות הברית ולשלוחותיה, אנשי המכס וביקורת הגבולות, יש זכות חופשית לבדוק את תוכנם של מחשבים ניידים של תיירים ואנשי עסקים הנכנסים לארה"ב בדיוק כמו הזכות לבדוק את חפציהם, זאת גם במקרה שאין כל חשד סביר שבעליו של המחשב חשוד בפעילות עבריינית, טרוריסטית או אנטי ממסדית.

החלטה זו הופכת החלטה קודמת, שהתקבלה בערכאה נמוכה יותר בקליפורניה. בינואר השנה קבע בית משפט במדינה כי תוכן מחשביהם של אנשי עסקים ותיירים ייבדקו רק אם קיים חשד סביר לפעילות פלילית, טרוריסטית או עויינת. אנשי הממשל ערערו על ההחלטה בבית המשפט לערעורים, וזה פסק כי המחשבים ייבדקו על פי ראות עיניו של איש הביטחון או המכס, גם אם לא קיים כל חשד לגבי הבעלים.

ארגון ACTE, המייצג ראשי תאגידים מהעולם כולו, הוא שיזם את הדיון בעניין בבית המשפט. לאחר החלטת בית המשפט לערעורים, הוציא הארגון הודעה לבכירים ובה הם מתבקשים "לצמצם את התוכן במחשב האישי, ולהימנע מהחזקת תמונות ומידע אישי או פיננסי רגיש". בעקבות פסיקת בית המשפט, הוציא הארגון הודעה ובה הוא קורא לממשלת ארה"ב להעביר את הנושא לדיון והחלטה של הקונגרס ולא להשאיר את הנושא לפסיקה של בית המשפט לערעורים.

אחד מראשי ארגוני הצרכנות בקנדה סיפר שבכל פעם שהוא נוסע לארה"ב הוא משאיר במחשב האישי רק את תוכנות ההפעלה המובנות בו. "כשאני מגיע למלון בארה"ב אני נכנס לאינטרנט, מתחבר למחשב במשרד ומוריד ממנו למחשב הנייד את כל המידע שאני צריך לפגישות שלי. אני לא עבריין, אבל אני מחזיק במחשב האישי חומר רגיש, שבהחלט לא מיועד לעיניהם של אנשי ביקורת הגבולות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד