י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מיליונר יהודי הוריש לחב"ד קליפורניה 18 מיליון $

איש העסקים והדיפלומט האמריקני רונלד (ישעיהו) ארנאל, שנפטר לפני פורים השנה בגיל 68, הוריש את הסכום לשליח חב"ד בקליפורניה, הרב שלמה קונין, זמן קצר לפני פטירתו. זו התרומה הבודדת השלישית בגודלה שהוענקה לחב"ד בשנים האחרונות

איש העסקים והדיפלומט האמריקני רולנד ארנאל ז"ל. צילום: col
איש העסקים והדיפלומט האמריקני רולנד ארנאל ז"ל. צילום: col

סכום חלומי של 18 מיליון דולר הוענק בירושה לבית-חב"ד המרכזי בקליפורניה, במה שעשויה להיות התרומה הבודדת השלישית בגודלה שניתנה למוסד חב"די. כך מדווח אתר shmais.com.

איש העסקים היהודי-אמריקני רולנד (ישעיהו) ארנאל פגש את הרבי מליובאוויטש זצקו"ל בשנות השישים והושפע עמוקות משלוחי חב"ד. הוא הוריש את תרומת הענק עם פטירתו לפני חודשיים, בגיל 68.

את הידיעה על התרומה, שנשמרה עד-כה בסוד, חשף השבוע השליח הראשי של חב"ד בקליפורניה, הרב שלמה קונין, בפני מאות השלוחים הפועלים במדינה.

ישעיהו ארנאל, יליד צרפת, ניצל מהשואה כשהוחבא על-ידי הוריו במנזר קתולי. הוא לא ידע על יהדותו עד גיל 10. את כספו הגדול הוא עשה בחברת המשכנתות "אמריקווסט" שייסד.

ארנאל תרם רבות למטרות פוליטיות, ובאחרונה תרם קרוב ל-12 מיליון למפלגה הרפובליקנית בארה"ב. לקראת סוף ימיו מונה על-ידי הנשיא ג'ורג' בוש לכהן כשגריר ארה"ב בהולנד. הוא נמנה בין מייסדי 'מרכז שמעון ויזנטל' בלוס-אנג'לס.

אתר shmais.com מציין כי ירושת ה-18 מיליון נרשמת כתרומה הבודדת השלישית בגודלה שהוענקה לתנועת חב"ד בשנים האחרונות. הרמין ויינברג הורישה 21 מיליון לחב"ד בקליפורניה בשנות השמונים ולפני ארבע שנים הוריש הרמן שטרן 30 מיליון לבית חב"ד בפליסיידז בניו-ג'רזי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד