י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בית המשפט עצר את ההכנות לל"ג בעומר

שופטת בית משפט השלום בנצרת אסרה על המשטרה, המינהל ורשות המקומות הקדושים "להיכנס או לעשות כל שימוש" בשטחי המושב מירון ללא מתן רשות. המשמעות: כל ההכנות לל"ג בעומר מוקפאות

בית המשפט החליט. ל"ג בעומר במירון
בית המשפט החליט. ל"ג בעומר במירון

עתירות, דיונים, צווים, פסקי דין וערעורים, הפסטיבל הקבוע חוזר על עצמו מידי שנה לפני חגיגות ל"ג בעומר. פעם זו רשלנות בטיחותית, ופעם מאבקי שליטה בין גורמים שונים במירון. עם זאת, נראה כי הפעם העניין רציני מאוד. בית משפט השלום בנצרת החליט לעצור את ההכנות של הגופים הרשמיים לל"ג בעומר.

משטרת ישראל, מינהל מקרקעי ישראל והמרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים לא יוכלו להשתמש או להיכנס לשטחי המושב מירון בל"ג בעומר ולעשות בהם כרצונם, כך החליטה אתמול (א) השופטת עירית הוד מבית משפט השלום בנצרת. בהחלטתה היא נענתה לבקשת מייצגי המושב מירון.

את העתירה הגישו ועד הישוב מירון והעומד בראשה הרב מרדכי הלפרין - יו"ר הועד. נטען כי ועד הישוב אינו מעוניין שהרשויות יעשו בשטחם שימוש כראות עיניין ויעמיד את המקום לטובת האח"מים, אלא לכלל הבאים להשתטח על ציונו של רשב"י ובכללם פשוטי העם.

בית המשפט בפסיקתו זו השיב את הסמכות על המקום לבעלי הישוב ולתושביו מהרשויות השונות אשר נטלוהו שלא כדין ודאגו לאח"מים ולבעלי אישורים מיוחדים.

הצו שהקפיא את ההכנותצילום: הצו שהקפיא את ההכנות
הצו שהקפיא את ההכנות

בהחלטה כתבה השופטת: "לאחר עיון בבקשה על נספחיה והתצהיר התומך בה, ניתן צו מניעה כמבוקש, האוסר על המשיבות (המשטרה, המינהל, והרשות למקומות הקדושים) לעשות כל שימוש במקרקעי המבקש (מושב מירון) המצויים ברשותו, בהתאם למפה המצורפת כנספח לבקשה". השופטת מוסיפה ופוסקת: "להימנע מלאסור על המבקש להיכנס לאותם מקרקעין או לעשות בהם שימוש כלשהו".

המשמעות המעשית: המשטרה ורשות המקומות הקדושים לא יוכלו לפתוח חפקי"ם, לקבע כוחות, או להכשיר שטחים בתחומי המושב מירון. אשר על כן, כל ההכנות לל"ג בעומר מוקפאות. עם זאת, עדיין לא הוחלט על ביטול האירועים, שככל הנראה ולאור נסיונות קודמים, יתקיימו גם השנה כבכל שנה.

קישורים:
מודעות בירושלים: נזיק למסכי הוידיאו במירון
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד