י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מסתמן: הכנסת תקפיא את חוק הטוקבקים

ח"כ חסון הסכים ללכת לתהליך של הסדרה עצמית של האתרים; הצעת מ' המשפטים: טוקבק שכותבו לא מוכן להגן עליו בבימ"ש - יימחק

מסתמן: הכנסת תקפיא את חוק הטוקבקים


הכנסת תחדש את המשא ומתן עם עורכי אתרי האינטרנט על הסדרה ופיקוח עצמיים בנושא הטוקבקים. עיתון 'הארץ' מדווח כי זו ההסכמה שהתגבשה בדיון שהתקיים היום (ג) בוועדת מדע וטכנולוגיה בנושא הצעת חוק הטוקבקים של ח"כ ישראל חסון מישראל ביתנו.

החוק, שעבר בקריאה טרומית, יוקפא עד תום המשא המתן. את היוזמה לחידוש המשא ומתן יזם ח"כ מיכאל איתן.

'הארץ' מדווח כי במהלך הדיון הזהיר עורך ynet יון פדר, שאם תתקבל הצעת החוק, היא תביא לסגירת כל תוכן הגולשים בישראל - טוקבקים פורומים צ'טים ועוד.

על פי הצעת החוק, יצורפו אתרי האינטרנט לאמצעי התקשורת שעליהם חל חוק לשון הרע. משמעות הדבר הוא שעורכי האתרים והמו"לים יהיו אחראים לתוכן הגולשים. חסון הסביר בדיון, שיש אנשים שאיבדו בשל טוקבקים מקום עבודה או חיי משפחה. הוא האשים את עורכי אתרי האינטרנט כי לא הגיעו לפגישה שנועדה להסיר את הבעיה ללא חקיקה, ולכן הוא חידש את תהליך החקיקה.

נציגת משרד המשפטים, עורך דין תמר קלהורה, הביעה התנגדות להצעת החוק של חסון. לדבריה, אין להשתמש באמצעי החקיקה הקיימים לגבי מדיום חדש כמו האינטרנט, אלא יש לבנות לו כלי חקיקה חדשים כמקובל בעולם.

הצעת משרד המשפטים היא שברגע שתתקבל תלונה על תוכן גולשים, טוקבק או כל תוכן אחר, האתר המארח יפנה לכותב. אם הכותב יודיע שהוא מתכוון להגן על התוכן בבית משפט, התוכן לא יוסר. אם הכותב לא יעשה זאת התוכן יוסר.

עו"ד אביב איילון, מומחה לענייני אינטרנט, אמר שהצעת החוק תמית את האינטרנט הישראלי. עם זאת, ציין שהיא לא תביא לחיסול תוכן הגולשים הישראלי, שכן הגולשים פשוט יעברו לאתרים אחרים בעולם.

עו"ד חיים רביה מאיגוד האינטרנט הודיע שהארגון ייקח חסות על גיבוש עמדת עורכי האתרים. עם זאת, בדיון נשמעו טענות כי עורכי האתרים אינם יכולים לייצג את עמדתם של הגולשים, שלהם אינטרסים אחרים לגמרי.

עורך ynet יון פדר אמר שאסור לפגוע בעולם תוכן הגולשים. לדבריו, "הטוקבקים הוא אמצעי התבטאות של המוני אנשים קטנים, שאין להם שום דרך אחרת להתבטא. יש הרבה יותר כותבי טוקבקים מקוראי טוקבקים". לדבריו, שום תהליך סלקציה לא יכול להיות הרמטי. הוא הציע הסדר שישלב את הצעת משרד המשפטים עם תקנון הטוקבקים של ynet, שאותו הגדיר כהנחיות סינון מאוד קטלניות.

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד