י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גרמניה: 3.5 שנות מאסר למוסלמי שדקר שליח חב"ד

בית משפט בפרנקפורט גזר היום 3.5 שנות מאסר על מוסלמי שדקר את הרב זלמן גורביץ', שליח חב"ד בעיר. הדוקר הורשע בסעיף של 'נזק גופני חמור' בלבד

הרב זלמן גורביץ' בבית המשפט בפרנקפורט. צילום: איי. פי
הרב זלמן גורביץ' בבית המשפט בפרנקפורט. צילום: איי. פי

עונש קל. בית משפט ממשלתי בעיר פרנקפורט בגרמניה גזר היום (ג) עונש של 3.5 שנות מאסר בפועל על סאג'ד עזיז, צעיר מוסלמי בן 23, שהורשע בדקירת הרב זלמן גורביץ', שליח חב"ד בעיר.

הסעיפים שבהם הורשע עזיז היו קלים באופן יחסי. התביעה ביקשה להעמיד את הדוקר לדין באשמת הריגה, אך לא עלה בידה לעשות כן לאחר 'שלא היו די ראיות' לכך שעזיז ביקש לרצוח את הרב גורביץ'. בית בית המשפט הרשיע את המוסלמי ב"גרימת נזק גופני חמור" בלבד.

הדוקר, סאג'ד עזיז, הוא אזרח גרמני ממוצא אפגני. לא הכחיש את עצם הדקירה, אך התגונן בטענה שזו היתה הגנה עצמית, ולא היה כל נסיון או כוונה מצידו לרצוח את הרב.

המקרה אירע לפני כשבעה חודשים. הרב גורביץ' ברחוב בפרנקפורט, סמוך לרובע הבנקים של העיר. לפתע ניגש אליו ערבי ופנה אליו. הרב נעצר ושאל אותו מה רצונו, ואז שלף התוקף סכין באורך 7.6 סנטימטרים, הטיח לעברו "אני אהרוג אותך, יהודי" בשפה הגרמנית, ודקר אותו בבטנו.

לאחר התקיפה, נמלטו מהמקום הדוקר ועוד שתי נשים שהיו בחברתו. הרב גורביץ' הפצוע הצליח להגיע בכוחות עצמו לבית חולים סמוך, נותח, מצבו הוגדר טוב והוא יצא מכלל סכנה.

קישורים:
אני אהרוג אותך, יהודי - אמר המוסלמי, ודקר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד