י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בקרוב: החרדים יאזינו לאויב

צה"ל בודק שילוב חיילים חרדים ביחידות מודיעין, כדי "לנצל את כישורי הלימוד של תלמידי הישיבות, והיכולת שלהם לשנן פרטים רבים". המתגייסים לא יידרשו לשרת בבסיסים מעורבים, ויקבלו מזון כשר למהדרין

בקרוב יאזינו לחמאס? חיילי הנח"ל החרדי
בקרוב יאזינו לחמאס? חיילי הנח"ל החרדי

צה"ל בוחן אפשרות לשלב חרדים בתפקידי מודיעין מסווגים, כמסלול שירות נוסף שיוצע לאוכלוסייה החרדית. כך מדווח הבוקר (ד) עיתון 'מעריב'.

במסגרת התוכנית, נבחנת אפשרות לנצל את כישורי הלימוד של תלמידי הישיבות, והיכולת שלהם לשנן פרטים רבים, גם לטובת המשימות המודיעיניות.

לפי מעריב, היוזמה לגייס חרדים לאגף המודיעין היא שלב נוסף בפיתוח תוכניות השירות המוצעות לציבור החרדי, שבהן מתאפשר להם למלא משימות צבאיות תוך שמירה על אורח חיים דתי מוקפד, ללא נוכחות של בנות בקרבת החיילים, ואספקת מזון כשר למהדרין.

מסלול השירות הראשון שנפתח במתכונת זו כבר לפני כמה שנים הוא של גדוד הנח"ל החרדי, המבצע משימות ביטחון שוטפות בשטחים, ואשר יש כעת כוונה להגדילו למתכונת של חטיבה.

בעקבות הגדוד, הנחשב יחידה קרבית לכל דבר ומשרתים בו בעיקר תלמידים שנפלטו מהלימודים בישיבות, נפתח בשנה האחרונה מסלול "חרדי" ייחודי גם בחיל האוויר.

התוכנית החדשה שנבחנת באגף המודיעין נועדה לנצל את "כישורי החשיבה הייחודיים של החרדים", כפי שמגדירים זאת גורמים ביטחוניים. "חלקם של התפקידים המודיעיניים, כדוגמת האזנה לכוחות האויב, מצריכים סבלנות בכל משמרת, כפי שצעירים חרדים ממילא מגלים בלימודי התורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד