י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

תמיר לרפורמים: "היכנסו לבתי הספר"

שרת החינוך, יולי תמיר יוצאת בקריאה חסרת תקדים לחברי הקהילה הרפורמית בארץ: "הכניסו יותר תכנים יהודיים רפורמיים למערכת החינוך, נצלו את ההזדמנות". ישי: "רואים את הדברים בחומרה"

רוצים תכנים רפורמיים. משרד החינוך
רוצים תכנים רפורמיים. משרד החינוך

שרת החינוך, ח"כ יולי תמיר (עבודה) פותחת במלחמה גלויה עם החרדים. בכינוס החצי-שנתי של 'התנועה ליהדות מתקדמת' (-רפורמית) קראה השרה לחברי הקהילות הרפורמיות ואמרה כי מערכת החינוך פתוחה בפניהם, וקראה להם לנצל את ההזדמנות הנדירה.

"הכניסו יותר תכנים יהודיים רפורמיים למערכת החינוך", אמרה תמיר בנאומה, ופירטה: "נצלו את הפלטפורמה שאפשרתי לכם. היכנסו ליותר גנים ומעונות, בתי ספר, תנועות נוער, מכינות קדם צבאיות ופעילות חינוכית.

"אני רואה בתנועה הרפורמית תנועה שיכולה להוות עוגן חינוכי בנושאי יהדות. יש כיום צמא עצום בקרב הציבור, ובמיוחד בני הנוער, ואני מצפה מכם לתת מענה לצמא זה.

"אני, כשרה וכאדם, בעלת תפיסה עולם פלורליסטית, וכאשר אני מתפללת, זה בבית כנסת רפורמי המאפשר לי שוויון בין גברים ונשים. קבעו עובדות בשטח. כל יתד שתתקעו - יישאר. אני ממליצה לכם להשקיע מאמצים בתחום החינוכי, ולא המשפטי‭."‬

הראביי הרפורמי, גלעד קריב, בירך על דברי תמיר, ואמר ל'מעריב': "שרת החינוך בהחלט הציעה לנו לתקוע יתד. אנחנו מברכים על הנכונות לשותפות. האתגר גדול, ואנחנו בהחלט מתכוונים להיענות אליו‭."‬

בראיון שנערך עמו הבוקר ב'קול ישראל' אמר קריב: "החרדים יוצאים מכליהם לנוכח התמיכה של שרת החינוך. אני לא מתפלא על גפני (יהדות התורה) או על אמסלם (ש"ס) שמשמיצים אותה על הדברים, אני מתפלא על ח"כ סלומיאנסקי (מפד"ל) שיוצא נגדה. הרי הם כל השנים היו המטיפים הגדולים לליברליות ולשוויון בין נשים וגברים".

יו"ר ש"ס, אלי ישי, מסר בתגובה: "אנחנו רואים את הדברים בחומרה רבה. המרחק בין יולי תמיר לבין חינוך הוא כמו המרחק בין רפורמים ליהדות. נביא את הדברים בפני מנהיגי התנועה, ויתקבלו החלטות בנושא".

ח"כ יעקב ליצמן אמר בתגובה: "יצא המרצע מן השק. אותה שרת חינוך שמצרה את צעדי הישיבות הקטנות ואף גורמת לייבוש המקורות הכלכליים והתקציביים ומעמידה סכנה קיומית על עולם הישיבות הקטנות בשל התעקשותה על קיום תוכנית הליבה, כעת היא מבקשת מהרפורמים לקעקע את יהדותם של שאר ילדי ישראל, מתוך ראיה קלוקלת כוללת. שרה בעלת דעות אנטי-דתיות שכאלה אינה ראויה להחזיק בתפקיד כלשהו בממשלה, בוודאי לא בתפקיד שרת החינוך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד