י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ר' שי שמע ז"ל יובא היום לקבורה

שופט מחוזי אישר אמש לקבור את הגופה ללא כל בדיקה לאחר ששמע את טיעוני אנשי זק"א. "לטיעוני המשטרה אין כל אחיזה במציאות", קבע . שמע ייקבר היום בבית העלמין בחדרה

אנשי זק"א טיפלו. אמבולנס של הארגון
אנשי זק"א טיפלו. אמבולנס של הארגון

לא לניתוח שלאחר המוות. בית המשפט המחוזי בנצרת אישר אמש (מוצ"ש) להביא את גופתו של שי שמע לקבורה. הדיון נערך לאור בקשת המשטרה להעביר את הגופה למכון הפתולוגי באבו-כביר, לבדיקת נסיבות המוות.

הדיון נערך במשך כ-10 דקות בלבד. השופט שמע את טיעוני המשטרה, ואת טיעוני המתנגדים, ופסק מיידית: "טענות המשטרה אין להם אחיזה במציאות, ואין כל סיבה לנתח את הגופה. אני מורה להעבירה לקבורה".

בבית המשפט נכחו ר' מיכאל גוטווין, איש המחלקה המשפטית של זק"א, ועסקנים מקהילת ברסלב בצפת, שהכירו את הנפטר והתגייסו להגן על כבודו. בדיון התברר כי המשטרה חושדת שהיו חילופי מהלומות ברכב בו נסע שמע, וכתוצאה ממכה שספג, הוא לקה בליבו ונפטר. מיותר לציין, כי תיאוריה זו רחוקה מן המציאות, ואין לה כל בסיס.

עוד ביום שישי, שעות לאחר הפטירה, ביקשה המשטרה לפנות לבית משפט בבקשה להעביר את הגופה לנתיחה, אך התערבות של עסקנים ורב קהילת ברסלב בצפת, הרב אלעזר קניג, הביאה לדחיית הפניה למוצאי שבת.

במהלך השבת שהו שניים מידידיו הקרובים של שי שמע בבית החולים 'זיו' בצפת, ושמרו על גופתו של הנפטר. שמע, חסיד ברסלב בן 38, היה תושב ביתר עילית, נהג אוטובוס מוכר בעיר ובעל חברת הסעות פרטית, 'שי הסעות'.

הלוייתו תצא היום בצהריים מבית הוריו בחדרה, לבית העלמין המקומי.

קישורים:
המשטרה דורשת לנתח את גופת החרדי שנפטר מדום לב
אסון: חרדי ששב ממירון התמוטט ונפטר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד