ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

סיפוק רב במוסדות 'אוהל הרשב"י' - מירון

הושלם בהצלחה מבצע האירוח הענק של עשרות אלפי המתפללים בידי מתנדבי המוסדות. למרות תשתית לקויה, סופקו לציבור עשרות אלפי מנות אוכל וכוסות שתיה

אכלו ושתו. חוגגים בחצר ציון הרשב"י
אכלו ושתו. חוגגים בחצר ציון הרשב"י

לפחות בכל מה שקשור למבצעי החסד הגדולים שהתבצעו במהלך פרויקט ל"ג בעומר תשס"ח על–ידי מוסדות החסד השונים במירון, מתברר כי אלו עלו דווקא יפה. בשונה מהמהלכים שהתרחשו על ידי הגורמים המופקדים על הסדר במירון ועל הדרכים המובילות אליה, ושלא לדבר על האנדרלמוסיה ששררה בכל האזור כולו, מתברר כי דווקא מוסדות של אנשים בודדים שעמלו ללא ליאות לארח את מאות האלפים שהגיעו לפקוד את מירון ביום ל"ג בעומר, הצליחו במשימתם למרות התשתית הלקויה והאפשרויות הלוגיסטיות הלוקות בחסר.

הרב שרגא שניצר, יו"ר מוסדות אוהל הרשב"י במירון מסכם בסיפוק רב את המבצע שהסתכם בהיקף חסר תקדים של אירוח מאות אלפי איש וחלוקת מנות מזון ושתייה למתפללים הרבים שהגיעו לפקוד את מירון ולשמוח בשמחתו של בעל ההילולא התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א ביום ל"ג בעומר ובשבת הסמוכה לו.

לדבריו, "החל מיום חמישי בצהריים, ערב ל"ג בעומר, החלו המתנדבים הרבים של מוסדות אוהל הרשב"י שהתפרסו על ציר המהדרין – השביל המוביל אל ציון הרשב"י, בחלוקת עוגות סנדויצ'ים, שתיה קרה ושתיה חמה. הביקוש הלך וגבר ככל שהשעות נקפו. לשיא הגיעו כמות האנשים שזרמו בדרכים המוליכות אל ראש ההר, בשעות הלילה המאוחרות, קרוב לרבבה בכל שעה.

מוסדות אוהל הרשב"י נערכו מראש בהעמדת מתנדבים רבים לצד הציוד המתאים בנקודות החלוקה, ואלה עמלו ללא ליאות בחלוקה של מזון ושתייה לרבבות החוגגים.

הרב שניצר מציין כי להערכתו המדויקת, במהלך מבצע ל"ג בעומר חולקו בידי מוסדות אוהל הרשב"י 200 אלף כוסות של שתייה קרה, 150 אלף כוסות של שתייה חמה, 75 אלף סנדויצ'ים, 10 טון עוגות וכן 60 אלף מנות קוגל ומספר דומה של חמין פרווה.

בנוסף, כ-7,000 מנות מזון ושתייה חולקו בשבת על ידי המוסדות, כאשר חלקם הגדול הגיעו עד לפתח הדירות בהם התאכסנו האורחים שהזמינו מראש והיתר חולק במתחם החלוקה של אוהל הרשב"י. בנוסף, אלפים רבים נהנו מקדושא רבא ומסעודה שלישית כיד המלך במתחמי החלוקה הקבועים שכללו יינות, דגים, קוגלים, חמין, עוגות, ושתייה קרה ויינות.

הרב שניצר מצטט את מאמר חז"ל "כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק" ואומר, כי ראינו השנה עין בעין כי אכן ראוי הוא להישען על מאמר חז"ל זה, זאת משום שלמרות התשתיות הלקויות עמדנו במשימה הלא קלה שנטלנו על עצמנו באירוח עשרות אלפי איש ובהעמדה לרשות הציבור מזון ושתייה כיד המלך, בעזרת נדיבי עם שיבורכו ויבואו על שכרם בוודאי בזכותו של רשב"י.

"המטרה והייעוד המוצבים לנגד עינינו בשעת אירוח המוני החוגגים הוא מאמר חז"ל, 'כשם שהקב"ה לכל, כך רשב"י לכל'" אומר הרב שניצר ומוסיף, "כמוסד אשר פועל במשך השנה כולה, יום ולילה לא ישבותו, באירוח העולים לפקוד את ציונו של רשב"י במירון, אין אדם, יהיה אשר יהיה, המופלה לרעה בבואו לקבל מזון ושתייה במהלך כל השנה במקום", אומר הרב שניצר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד