י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'הרבי מליובאוויטש' ניצח את נורדאו

מאבק אדירים בנתניה על שמו של רחוב הסתיים היום בניצחון ברור לחב"דניקים. הרחוב בו שוכן 'בית חב"ד' העירוני ייקרא מעתה "רחוב הרבי מליובאוויטש". החילונים זועמים, ומבטיחים אינתיפאדה וזריקות אבנים

יונצח בנתניה. הרבי מליובאוויטש
יונצח בנתניה. הרבי מליובאוויטש

לאחר מאבק קשה, שגלש מעבר לכל פרופורציה, הושג היום (ב) ניצחון לחסידי חב"ד בנתניה. בית חב"ד בעיר, ששכן עד היום ברח' 'מקס נורדאו' יהיה מעתה ברחוב 'הרבי מליובאוויטש''. מרכז חב"ד לא עובר למקום אחר, הוא נשאר במקומו הקבוע, ורק שם הרחוב יוחלף.

לפני כשבועיים, פרסם 'קול השרון' לראשונה על המאבק. על פי הפרסום, חסידי חב"ד שחוגגים 35 שנים ל'בית חב"ד' בנתניה ששוכן ברח' נורדאו, ובראשם יו"ר חב"ד בעיר, ר' מנחם וולפא, ביקשו להחליף את שם הרחוב ולקראו על שם האדמו"ר הנערץ. אלא שכמה מתושבי הרחוב איימו ב'מלחמת עולם תרבותית' והודיעו כי לא יאפשרו את הדבר.

רגלו לא דרכה מעולם בארץ ישראל... . הרבי זצ"ל בבית מדרשוצילום: רגלו לא דרכה מעולם בארץ ישראל... . הרבי זצ"ל בבית מדרשו
רגלו לא דרכה מעולם בארץ ישראל... . הרבי זצ"ל בבית מדרשו

אחד המתנגדים אמר ל'קול השרון': "אנחנו לא רחוב של חרדים, אלא רחוב של חילונים או מקסימום שומרי מסורת. לא יכול להיות שיכריחו אותנו לגור ברחוב עם שם כזה. זה גם מצחיק, שמבקשים לשנות את השם של הרחוב עליו נקראת השכונה, שכונת קריית נורדאו, לשם של הרבי. אנחנו לא מתכוונים לשתוק ואנחנו נתנגד בכל כוחנו לצעד זה. ישנם מספיק רחובות בעיר, עם שמות שאפשר להחליף".

כך או כך, חסידי חב"ד הגישו בקשה רשמית לוועדת השמות של עיריית נתניה, וראש העיר, מרים פיירברג, הודיעה כי היא תומכת בהצעה. היא טענה כי השכונה כולה כמו גם בית הספר המקומי נקראים על שם המנהיג הציוני, ובשל כך לא תהיה זו פגיעה להחליף את השם.

הרב וולפא על רקע מוסדות חב"ד בנתניה. צילומים: מאיר דהן וישראל ברדוגו. עיבוד מחשב: שטורעם נטצילום: הרב וולפא על רקע מוסדות חב"ד בנתניה. צילומים: מאיר דהן וישראל ברדוגו. עיבוד מחשב: שטורעם נט
הרב וולפא על רקע מוסדות חב"ד בנתניה. צילומים: מאיר דהן וישראל ברדוגו. עיבוד מחשב: שטורעם נט

חבר מועצת העיר, אדיר בנימיני (כיום מ'הירוקים', לשעבר מטעם 'שינוי'), שלח מכתב חריף לפיירברג, בו איים באלימות. "אתכבד להודיעך כי בכוונתי להצטרף לכל התקוממות ציבורית ומשפטית של תושבים באזור זה, כנגד הכוונה לשנות את שם הרחוב של אחד מגדולי האישים בתנועה הציונית. לכש'אינתיפאדה' זו תפרוץ, בכוונתי להיות זה שיזרוק את האבן הראשונה למיגור החרפה הזאת! לצערי אין זו הפעם הראשונה (וחוששני שלא האחרונה!) שעלי לקרוא לך גברתי, בלי כעס, בקרירות אך באיתנות - שימי קץ להפקר!", נאמר במכתב.

על אף האיומים וההתלהמות, החליטה היום וועדת השמות העירונית לאשר את הבקשה, ושם הרחוב אכן יוחלף ל-"'הרבי מליובאוויטש'". במקביל, הושגה פשרה זוטא, ולפיה, סימטא צדדית בשכונה תיקרא על שם נורדאו.

גם לאחר האישור, הבטיחו החילונים להוסיף ולהיאבק. והנה נימוק מעניין שסיפקה אחת התושבות: "איפה הכבוד שצריכה המדינה לרכוש לאישיות כמו נורדאו? מכעיס אותנו במיוחד שקוראים לרחוב על שמו של הרבי מלובביץ' - שכף רגלו מעולם לא דרכה בארץ ישראל. זה רחוב שחילונים מתגוררים בו ולא ייתכן שיכפו עלינו שם דתי, ועוד רב של חב"ד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד