ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

חברות במשק מתגייסות למען הילדים האוטיסטים

חברות גדולות במשק הישראלי מתגייסות לסייע לבית הספר ומרכז לילדים אוטיסטים "תשמע", כחלק ממעורבות של חברות עסקיות בקהילה

שרת החינוך בביקור בבית הספר. צילום ארכיון
שרת החינוך בביקור בבית הספר. צילום ארכיון

חברות גדולות במשק הישראלי, מתגייסות לסייע לבית הספר ומרכז לילדים אוטיסטים "תשמע", כחלק ממעורבות של חברות עסקיות בקהילה.

בית הספר "תשמע", בו לומדים עשרות ילדים אוטיסטים, הוא בית הספר היחיד בישראל הפועל בשיטת ABA, שיטה שהוכחה בארה"ב כמוצלחת ביותר בקידום ילדים אוטיסטים.

תקציב בית הספר לשנה עומד על מיליון וחצי דולר. 30% מהתקציב – כ-450 אלף דולר – ממומן מתרומות המגוייסות על-ידי הנהלת ביה"ס, על-מנת שניתן יהיה להחזיק את בית הספר ועשרות התלמידים, המטופלים על-ידי למעלה מ-100 אנשי צוות. עלות החזקת ילד בבית הספר לשנה עומד על כ-30 אלף דולר.

כחלק ממאמצי גיוס המשאבים למען הילדים האוטיסטים, פנה מנכ"ל "תשמע", הרב משה ויינשטיין, לחברות גדולות במשק, בבקשת תרומה למען הילדים האוטיסטים. ואכן, כמה חברות גדולות, ובהן חברת הטלפון הסלולרי "סלקום", חברות הבניה "מנרב" ו"נידר" וחברות נוספות, נענו לפנייה הנרגשת והעבירו את תרומתם למען המשך פעילות בית הספר.

הגדילה לעשות הנהלת הבנק הבינלאומי הראשון, שהעבירה תרומה נכבדה ביותר, עבור הקמת חדר טיפול מיוחד באמצעות מוסיקה, ובו פסנתר, אורגן, גיטרה, תופים מסוגים שונים, פעמונים ועמוני רוח, כלי הקשה, מצילה גדולה ועוד. שלוש מטפלות במוסיקה עובדות עם הילדים בקבוצות ובטיפול יחידני. הטיפול נעשה באהבה, בחום ובמסירות, בפיקוחה של הפרופ' דורית אביטל הידועה בניסיונה הרב ובמקצועיותה.

כידוע, הילדים הלומדים ב"תשמע" סובלים מהפרעות תקשורת ברמות שונות, חלקם מתנהגים כמעט רגיל אך מנותקים פה ושם וחלקם כמעט לא מתקשרים את הסביבה. המוסיקה פוגשת את הילדים במקום המיוחד שלהם, בנקודת המפגש המוסיקלית והמיוחדת לכל אחד ואחת, ומדברת אליהם משם – מהעולם שלהם, משום שלמוסיקה יש כוח מיוחד: היא מרגיעה, משמחת, מרגשת, ובעיקר – מקשרת.

"אמצעי התקשורת המיוחד הזה ששמו מוסיקה, גורם לילדים להיפתח, לשיר, לדבר ולהביע את עצמם דרך העולם הקסום של הנגינה, הצלילים השירה והריקוד", אומר מנכ"ל "תשמע", הרב משה ויינשטיין. לדבריו, אי אפשר שלא להבחין בשמחת הילדים בהיכנסם לחדר הטיפול, ברוגע שמעניק הטיפול במוסיקה לילד השרוי באי שקט פנימי. בעזרת המטפלת כל ילד וילדה מוצאים את הדרך לקשר: יש בעזרת תוף או פסנתר, יש מי שיעדיף לשיר או לרקוד, אך המשותף לכולם – עולם קסום, נפלא, מיוחד ומרגש הנקרא – מוסיקה!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד