כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אושר בכנסת: הסוף ל'דואר זבל'

הצעת החוק של שר התקשורת, אריאל אטיאס, אושרה בכנסת בקריאה שניה ושלישית. על פי החוק, מפרסם שישלח הודעות ללא הסכמת המקבל, בטלפון, בסלולרי או במייל, ישלם פיצוי מיידי בסך 1,000 שקלים

1,000 שקל פיצוי. שר התקשורת אריאל אטיאס
1,000 שקל פיצוי. שר התקשורת אריאל אטיאס

סוף למטרדי דואר זבל. הצעת החוק של שר התקשורת, אריאל אטיאס, אושרה אתמול (ג) בכנסת בקריאה שניה ושלישית. על פי החוק, מפרסם שישלח הודעות ללא הסכמת הלקוח, בסלולרי, בטלפון, בפקס' או במחשב, יידרש לשלם פיצוי בסך 1,000 שקל ובאופן מיידי.

כולנו מכירים את התופעה, הטלפון מצלצל בשעות הערב, ורק לאחר שבני הבית מתפנים מעיסוקיהם לענות לטלפון, מתברר כי זו שיחה פרסומית מוקלטת. לחילופין, זו יכולה להיות הודעת SMS, או, דואר אלקטרוני המהווה למעשה דואר פרסומי לא רצוי.

על פי נתוני משרד התקשורת, הנזקים הכלכליים הנגרמים מ'דואר זבל' הינם עצומים. הרשויות בארה"ב מעריכות כי הנזק שהודעות אלו גורמות נאמד בכ- 10 מיליארד דולר בשנה, כולל עלויות אובדן שעות עבודה, עלות ציוד נוסף, תוכנות וכוח אדם הדרוש למלחמה ב"דואר זבל".

חשוב לציין, כי על פי החוק, אדם שיקבל דואר זבל או הטרדה פרסומית באחת מהדרכים האמורות, יוכל לקבל את הפיצוי על אף שאין בידו הוכחת נזק. זאת במידה והגורם השולח לא קיבל את רשותו מראש.

מלשכת השר אטיאס נמסר: "ההודעות הפרסומיות הפכו למטרד בלתי נסבל מהפן הצרכני, וגרמו לאסונות מבחינה רוחנית. השר בטוח כי מעתה, ללא דואר זבל, עולם התקשורת שלנו יהיה נקי יותר".

קישורים:
אושר בועדה: 1,000 שקל קנס למפיץ דואר זבל
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד