י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אלפים עולים היום לקבר שמואל הנביא

היום, כ"ח אייר, חל יום ההילולא של שמואל הנביא. רבבות עולים לציונו הממוקם ב'נבי סמואל' בסמוך לירושלים. כביש הגישה למקום נחסם לתנועה ומשמש למעבר הולכי רגל בלבד. במקום - כיבוד קל ושתיה

קבר שמואל הנביא. צילום: נחמן וייס
קבר שמואל הנביא. צילום: נחמן וייס



אלפי אנשים מכל רחבי הארץ עולים החל מאמש לציונו של שמואל הנביא ב'נבי סמואל' הסמוכה לירושלים, לרגל יום ההילולא שחל היום (ב), כ"ח אייר. הציון, הממוקם במרומי ההר, מהווה מוקד משיכה בכל ימות השנה לאלפי יהודים הבאים להעתיר ולבקש ישועות.

כוחות צבא ומשמר הגבול נפרשו על ההר סביב כדי להגן ולאבטח את העולים. הכוחות התמקמו גם בכפר הערבי הסמוך, היושב למרגלות ההר, במטרה למנוע היווצרות חיכוכים ועימותים בין העולים לבין תושבי הכפר.

כוחות הבטחון חסמו לתנועה את הכביש התלול המוביל מתחתית לציונו של שמואל הנביא. אולם, בפיתולי ההר העמיד אחד העסקנים מיניבוס שנע הלוך ושוב ומעלה קשישים ונכים הבאים למקום עד לרחבת הציון, ללא כל תשלום.

לצועדים בדרך העולה לקבר שמואל הנביא, קשה לפספס את האוירה הפסטורלית העוטפת את האזור כשבנוסף גם נשמעים ללא הפוגה כלי נגינה ממעמקי ההר המתמזגים יחד עם קולותיהם של הסובבים בשירה וריקודים.

לאורך רחבת הציון הוצבו מתקנים לשתיה קרה וארגזי עוגיות בטעמים שונים בכדי להשביע ולהרוות את רבבות העולים להתפלל בציון הקדוש.

סייע בהכנת הכתבה: נחמן וייס - חדשות 24

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד