י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מבקרים בארה"ב ללא ויזה יידרשו להירשם באינטרנט 72 שעות לפני כניסתם

התקנה החדשה חלה רק על אזרחי 27 המדינות הכלולות בתוכנית ביטול חובת אשרות הכניסה לארצות-הברית. החוק החדש מחייב גם הרשמה 72 שעות מראש של היוצאים מאמריקה

מבקרים בארה"ב ללא ויזה יידרשו להירשם באינטרנט 72 שעות לפני כניסתם


מבקרים המגיעים לארה"ב ממדינות שפטורות מהצטיידות בויזה יחוייבו להירשם באתר אינטרנט של הממשל לפחות 72 שעות לפני כניסתם לארצות-הברית. כך לפי תקנה חדשה שפורסמה היום (ג) על ידי השר לביטחון פנים האמריקני, מייקל צ'רטוק, שתיכנס לתוקפה בינואר 2009.

חברות אירופיות הסתייגו בשנה שעברה מהצעה לחייב נוסעים יוצאים להירשם 48 שעות לפני יציאתם מארה"ב, מחשש שהחובה הזו תגרום לסיבוכים של הרגע האחרון בנסיעות. החוק החדש מחייב הרשמה 72 שעות מראש, אך הוא יחול על כל הכניסות והיציאות לארה"ב בתקופה של שנתיים.

התקנה תחול רק על אזרחי 27 המדינות הכלולות בתוכנית ביטול חובת אשרות הכניסה לארה"ב, שהן רוב מדינות מערב אירופה, אוסטרליה, יפן, ניו זילנד וסינגפור. ארה"ב חתמה על הסכמים עם עוד 8 מדינות - כולל צ'כיה והונגריה - שגם הן אמורות להצטרף בעתיד לתוכנית.

דובר המשרד לביטחון פנים אמר שהתקנה החדשה תחייב לרשום את אותו המידע שהנוסעים צריכים כעת לרשום בטופסי 94-I שהם ממלאים בכניסתם לארה"ב.

הנוסעים יוכלו לדווח מראש על צאתם מארה"ב כבר מאוגוסט השנה, אך התקנה תהפוך למחייבת מינואר. הרישום יוכל להתבצע באמצעות סוכני נסיעות, אתרי חברות תעופה או דרך אתרים ייעודיים של הממשל האמריקני.

השיטה החדשה גובשה כדי להקשות על טרוריסטים, אזרחי מדינות שפטורות מחובת ויזה, להיכנס לארה"ב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד