י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ליפא: "טעיתי כשביטלתי את ההופעה"

בלעדי ל'בחדרי חרדים': ליפא שמלצר בראיון לוחמני אצל מנחם טוקר. הצהרה: "אם הייתי יודע את האמת, ההופעה הגדולה לא היתה מתבטלת". החלטה: "אופיע לכל הופעה ש-3 רבנים יאשרו לי"

מנחם וליפא בראיון שצולם עבור 'סידיש' הקרוב
מנחם וליפא בראיון שצולם עבור 'סידיש' הקרוב



"יש עסקנים שמסתירים את האמת מהרבנים, ומזה נגרם חילול השם", כך אומר ענק הזמר החסידי, ליפא שמלצר, בראיון מיוחד אצל השדרן מנחם טוקר. בדבריו הוא מתייחס להופעה הגדולה שתוכננה לו בארה"ב, ובוטלה ברגע האחרון לאחר לחץ של רבנים ועסקנים.

ליפא מבהיר בראיון, שנערך לרגל צאת אלבומו החדש - 'יהודי פשוט', כי הוא לא מתחרט על ביטול ההופעה וההפסד הכספי שבא בעקבותיה. "עשיתי קידוש ה', ואני לא מתחרט על כך. אבל, אם הייתי יודע את האמת, איך הדברים התנהלו מול גדולי התורה, לא הייתי מבטל את ההופעה".

הבנת את זה, מנחם? ליפא כועס על העסקניםצילום: הבנת את זה, מנחם? ליפא כועס על העסקנים
הבנת את זה, מנחם? ליפא כועס על העסקנים




לדבריו, הוא שוחח עם כמה מהרבנים הגדולים, והבין איך פועלים העסקנים. "כמה מגדולי התורה אמרו לי", הוא מספר "שבאו אליהם אנשים עם אינפורמציות שקריות לגבי ההופעה שלי. הם סיפרו שיהיו בה ריקודים מעורבים, או ישיבה מעורבת. הם לא הסתפקו בזה, אלא הביאו איתם תמונות של נשים רוקדות, כאילו 'להוכיח' שזה מה שיהיה".

ליפא, העצבני בשלב זה, מוסיף ויורק אש: "יש כמה אנשים שיש להם בעיה עם הופעות שיש בהם גיטרות. אתה מבין? גיטרות. המוזיקה של גור, של בויאן, של בעלזא, בכל התקליטים יש גם גיטרות, מה הם רוצים? זה הבעיה של הדור? גיטרות?".

יהודי פשוט. עטיפת הדיסק החדש. צילום: חסידיניוזצילום: יהודי פשוט. עטיפת הדיסק החדש. צילום: חסידיניוז
יהודי פשוט. עטיפת הדיסק החדש. צילום: חסידיניוז




אחר הדברים האלה, לליפא יש גם מסקנה: "אני אמשיך להופיע ברחבי העולם. בכל מקום שלא יהיה. כל זמן שאתייעץ עם שלושה רבנים והם יתנו לי, אני אעשה זאת. ולא משנה מי יהיו הרבנים".

בהמשך הראיון, מונה טוקר כמה מביקוריו של ליפא אצל הרבנים. "הופעת אצל הרב אלישיב (על האירוע דיווחנו בזמנו, כאן ב'בחדרי חרדים' – ש.מ.). הופעת גם אצל הרנטגן, אצל רבי דוד אבוחצירה ואצל האדמו"ר מפרימישלן, וזה מדהים".

הראיון המלא של ליפא עם מנחם טוקר ישודר במוצאי שבת בחצות ב'רדיו ירושלים' FM101 ובאתר של מנחם טוקר

קישורים:
לאתר של מנחם טוקר
הגרי"ש אלישיב לליפא: תרוויח כפל כפליים
ליפא שמלצר ביטל את המופע הכי מדובר באמריקה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד