ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

67% מהישראלים לא מאמינים במשטרה

סקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה מעלה כי הציבור הישראלי מאבד את אימונו בכל הגופים הממלכתיים. 51% מהישראלים לא מאמינים בבג"ץ. ו-87% לא מאמינים באולמרט

אי אימון. פרש משטרתי בפעולה בפינוי עמונה
אי אימון. פרש משטרתי בפעולה בפינוי עמונה

51% מהציבור הישראלי מביע חוסר אימון בבית המשפט העליון, כך עולה מסקר שפורסם היום (ג) על ידי 'המכון הישראלי לדמוקרטיה'. על פי נתוני הסקר, ל-49% בלבד מהישראלים יש אימון בעליון. מדובר בירידה חדה של 12% ביחס לנתוני 2007, אז הביעו 61% אימון בבג"ץ.

הסקר, שהקיף 1201 נשאלים, עסק במגוון רב של נושאים ציבוריים. כך למשל, הכנסת זוכה לאימון של 29% בלבד, ירידה לעומת 2007, אז הביעו 33% אימון בבית המחוקקים. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ממוקם במקום גרוע יותר – רק 17% מהציבור מביעים בו אימון.

גם מעמד המשטרה בחברה הישראלית התדרדר לשפל שלא היה כמותו. 33% בלבד הביעו אימון במשטרה לעומת 41% בשנת 2007. לעומת זאת, צה"ל נשאר הגוף בעל התדמית הטובה ביותר – 71% נותנים בו אימון, עם זאת הוא עדיין רושם ירידה קלה, שכן בשנה שעברה עמד האימון בו על 74%.

נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, ד"ר אריק כרמון, אמר עם פרסום הנתונים: "אנחנו במצב מסוכן ביותר. העם בישראל מפנה עורף לפוליטיקה ולממסד. הישראלים דוחים את כל הפוליטיקאים, מביעים אי אימון במוסדות מרכזיים ומחפשים גלגל הצלה למדינה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד