י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מי פיתח את שיטת לימוד המתמטיקה הכי טובה? שתי מורות חרדיות מב"ב

כך מסתיר משרד החינוך מבתי הספר ומההורים את תוצאות המחקר על שיטת הלימוד. אז מה אם שרת החינוך התחייבה לפרסם את התוצאות

מי פיתח את שיטת לימוד המתמטיקה הכי טובה?  שתי מורות חרדיות מב"ב

למרות ההידרדרות הקיימת מזה מספר שנים ברמת תלמידי ישראל, במשרד החינוך ממשיכים להסתיר מציבור המורים וההורים עובדה מעניינת: ישנה שיטה ללימוד מתמטיקה בבתי הספר היסודיים אשר זכתה במקום הראשון מבין כל שיטות הלימוד האחרות.

המדובר במחקר בעלות של מיליון שקל שביצע מכון ויצמן עבור משרד החינוך, ועל פי תוצאותיו, שנחשפו לפני מספר חודשים עולה, כי שיטת משתלם בטבעיים אשר פותחה על-ידי שתי מורות חרדיות מבני ברק היא השיטה הטובה מכולם. כיום שיטה זו נלמדת רק ב-2-3 אחוז מכלל בתי הספר בישראל.

המידע נחשף תחילה בכתבת תחקיר שהופיעה ב'ידיעות אחרונות'. מסקנות התחקיר העלו חשש, כי הסתרה זו נובעת מכך שפרסום התוצאות על ניצחונה של שיטת משתלם בטבעיים, עלול לפגוע בריווחי חברת מט"ח, ששולטת עד היום בשוק ספרי הלימוד, ואשר שיטותיה ללימוד מתמטיקה הגיעו למקומות נמוכים במחקר של מכון ויצמן.

הנושא הגיע לוועדת החינוך והיו"ר מיכאל מלכיאור, בישיבה דחופה שכינס, זעם על נציגי משרד החינוך ודרש את הפרסום.

אלא שבמשרד החינוך נמנעו מלהוציא חוזר מנכ"ל על תוצאות המחקר, נמנעו מהוצאת הודעת דובר עם האינפורמציה הסנסציונית ונמנעו מפרסום ציבורי בולט של התוצאות. רק בלחצו של מלכיאור נאותו במשרד החינוך לפרסם המחקר במקום נידח באתר המשרד.

בעקבות המשך ההסתרה הוגשה לפני כ-3 חודשים שאילתא לשרת החינוך וזו, בתשובתה בכנסת, התחייבה לפרסם התוצאות באופן בולט ולהביא המידע לידיעת הציבור.

אלא שמהבטחות אלה לא יצא עד דבר וכיום, 3 חודשים לפני תחילת שנת הלימודים. משרד החינוך, שהשקיע במחקר 3 שנים ומיליון שקל עדיין מסתיר מההורים את תוצאות המחקר, אשר עשוי לשנות באופן דרמטי את רמת המתמטיקה בקרב ילדי בתי הספר היסודיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד