ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

'איחוד הצלה': המודיע פוגע בנו

בארגון לא מצפים מ'המודיע' לכלום, אבל גם הם הופתעו. בעיתון הופיעה כתבה מפרגנת דווקא ל'מד"א-כרמל', הנלחם במתנדבים החרדיים. דובר הארגון: "במילה אחת, זלזול, בשתי מילים, בושה וחרפה"

כתבה מפרגנת. המודיע
כתבה מפרגנת. המודיע

בארגון 'איחוד הצלה' זועמים היום (ה) מאד על עיתון המודיע. אין זאת בשל העובדה כי ארגונם לא הוזכר בעיתון, אלא בעקבות הפרגון והתשבחות שבחר העיתון להעניק היום דווקא להנהלת מד"א באזור כרמל על רכישת אופנועי חירום, וזאת, למרות ההתנכלות הנמשכת והברורה של הנהלת אותו אזור במד"א למתנדבים החרדיים במד"א. באיחוד הצלה טוענים בלהט כי ההתנכלות נגרמת רק בשל היות אותם מתנדבים - חרדים.

הסכסוך של המתנדבים החרדים מחיפה והקריות עם הנהלת מד"א כרמל החל לפני שנים רבות כאשר קבוצות שלמות של מתנדבים, בעיקר חסידי סערט-ויז'ניץ מצאו עצמם ממודרים מפעילות במד"א. כל סיבה הגיונית לא נמצאה לכך, מלבד העובדה כי הינם חרדים. המשבר התגבר כאשר מתנדבים חרדים שכן נכנסו למערכת של מד"א המקומית מצאו את עצמם מושהים מפעילות מבצעית ומנותקים מפעילות מצילת חיים, ללא כל סיבה מקצועית והגיונית הנראית לעין.

הכתבה בהמודיע, הבוקרצילום: הכתבה בהמודיע, הבוקר
הכתבה בהמודיע, הבוקר

ארגון איחוד הצלה שמאגד בתוכו מתנדבים דתיים וחרדיים רבים באזור כרמל, החל לפעול ברמת השטח ומול הנהלת מד"א על מנת לשלב את המתנדבים בפעילות המבצעית, עד עתה ללא הצלחה, ההנהלה המקומית במד"א-כרמל סירבה ומסרבת עדיין לעשות זאת. גם ח"כ לשעבר שלמה בניזרי ניסה לסייע בנידון והפגיש בין הצדדים, אך השעייתו של בניזרי הקפיאה את המגעים.

לפני כשבועיים אלו העלו אנשי איחוד הצלה את הנושא בוועדת הבריאות של הכנסת, במליאת הכנסת עצמה ובדיונים במשרד הבריאות, כאשר התמיכה לה זכו המתנדבים מול מד"א הייתה גורפת ומכל סיעות הבית החל מח"כ אבו וילן (מר"צ) שהגיש את ההצעה לסדר היום בוועדת הבריאות, המשך בח"כ פרופ' אריה אלדד (איחוד לאומי), יו"ר הועדה ח"כ יצחק גלנטי (גמלאים), וכלה בחברי הכנסת החרדיים שנרתמו לסייע: ר' אברהם רביץ, ר' משה גפני, ר' דוד אזולאי ור' יעקב כהן שזעקו בשבחם של מתנדבי הצלה.

זאב קשש מאיחוד הצלה עם גפני בוועדת הבריאות של הכנסת. צילום: דוברות איחוד הצלהצילום: זאב קשש מאיחוד הצלה עם גפני בוועדת הבריאות של הכנסת. צילום: דוברות איחוד הצלה
זאב קשש מאיחוד הצלה עם גפני בוועדת הבריאות של הכנסת. צילום: דוברות איחוד הצלה

דווקא בימים אלו כאשר המאבק הציבורי בכנסת בשיאו, והנהלת מד"א כרמל ודרום נדרשו ע"י הכנסת להגיע להבנות, להשיב את פעילות המתנדבים לסדרה וליישב את ההדורים עם איחוד הצלה - מצא לנכון עיתון המודיע לשבח את הנהלת מד"א כרמל בשל כמה אופנועים שרכשו לאזור.

דובר איחוד הצלה, ירח טוקר, כעוס: "מדובר בעצימת עיניים ובזלזול של ממש מבית עיתון המודיע בצרכים, באינטרסים, ובקשיים עימם מתמודדים חסידי ויז'ניץ בחיפה ובכלל המתנדבים החרדים באזור כרמל הסובלים מרה מהתנהלות הנהלת האזור של מד"א. בימים בהם המתנדבים לוחמים על צירופם למערך ההצלה באזור למען התושבים ונתקלים בחומה בצורה, ודבר המאבק הציבורי של איחוד הצלה למען המתנדבים וצרכיהם, פורסם בכל כלי התקשורת, בוחר המודיע לשבח דווקא את ההנהלה המקומית של מד"א על רכישת כמה אופנועים לאזור? זאת התעלמות מופגנת מצרכי המתנדבים ומהתנהלות מד"א באזור. במילה אחת, זלזול, בשתי מילים, בושה וחרפה".

ב'איחוד הצלה' מוסיפים, כי הם אינם מצפים לדבר מעיתון המודיע: "זהו העיתון וכלי התקשורת היחיד בארץ ובעולם שמתעלם התעלמות מוחלטת מ-1300 מתנדבי איחוד הצלה בארץ, שקרוב למחציתם הם מקרב הקהילות החסידיות, גור, צאנז, בעלזא, ועוד. כל זאת בשל נסיבות אישיות ופוליטיות", אומר טוקר, ומבקש דבר אחד: "אנו לא מצפים לסייע לנו במאבקים ציבוריים, אך לפחות אל תפרגנו לאלו שמזיקים ופוגעים בציבור החרדי".

קישורים:
הכנסת דנה בסכסוך בין מד"א ו'איחוד הצלה'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד