ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ועדת החינוך אישרה את 'חוק הישיבות הקטנות' להצבעה בקריאה ראשונה

בעד החוק הצביעו נציגי יהדות-התורה וש"ס * יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור נמנע * דריכות לקראת הדיון בוועדת השרים לעניני חקיקה, שלעמדתה השלכות על גובה התקציב

ועדת החינוך אישרה את 'חוק הישיבות הקטנות' להצבעה בקריאה ראשונה
בקהילה

ועדת החינוך של הכנסת אישרה ביום חמישי, בדיון מיוחד, את 'חוק הישיבות הקטנות' להצבעה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

במהלך הדיונים התקיים ויכוח נוקב בין נציגי סיעות יהדות התורה וש"ס שנכחו במקום, לבין נציגי משרד החינוך והאוצר, לגבי היקף גובה התקציב. כיום מקבלים מוסדות עיוניים על-יסודיים סך של כ-10 אלף שקלים, ואילו מוסדות טכנולוגיים מקבלים 16 אלף שקלים. חברי הכנסת דרשו לקבל סך 65% מהממוצע, אולם נציגי משרד האוצר טענו כי תידרש לכך תוספת תקציבית של 8 מיליון שקלים, דבר שיחייב קיום הצבעה מיוחדת ברוב של 50 חברי-כנסת במליאה.

לבסוף הציע יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור, פשרה לפיה יתוקצבו הישיבות בסך של 60% מתוך תקציב המוסדות העיוניים, קרי יקבלו תקציב של 6,000 שקלים.

נציגי משרדי הממשלה דרשו לקבוע את רף התקציב על סך של 55% מהמוסדות העיוניים. הוועדה הצביעה על הצעת הפשרה, כאשר נציגי סיעות יהדות-התורה וש"ס תומכים בה, ואילו היו"ר ח"כ מלכיאור נמנע.

לאחר אישור הוועדה ולפני ההצבעה הצפויה במליאה בשבוע הבא, ממתינים מנהלי המוסדות לראות האם יצליחו חברי סיעת ש"ס להשיג את אישור ועדת השרים לחקיקה לתמיכה בחוק. לאישור השלכות על גובה התקציב, שכן אם תושג תמיכה ממשלתית בחוק, תתאפשר העלאת גובה התקציב באמצעות השגת רוב של 50 חברי-כנסת בתמיכה בחוק.

לאחר ההצבעה בקריאה ראשונה ובהתאם להחלטת ועדת השרים, ייקבע סופית גובה התקציב בדיונים החוזרים שיתקיימו בוועדת החינוך בין הקריאות הראשונה והשנייה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד