י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הבננה שהובילה אל הרימון

אינטרנט רימון, ספק האינטרנט החדש, מאפשר לך ליהנות מכל האיכויות של אינטרנט מהיר יחד עם יתרונות בלעדיים בתחום אבטחת הגלישה • כתבה פרסומית

הבננה שהובילה אל הרימון
מנח זרקא

רב חשוב ממרכז הארץ נוהג לספר שוב ושוב את מעשה הבננה כל אימת שהוא נדרש להסביר על הסכנות הגלומות באינטרנט. מעשה הבננה מתייחס לתלמיד במוסד חינוכי דתי שהתבקש לחבר עבודה על פרי הבננה. הילד החרוץ ניגש אל המחשב בבית ההורים, הקליד במנוע החיפוש גוגל את המילה בננה ושטף של עשרות תוצאות התייצב על המסך כהרף עין. להפתעתו את רשימת התוצאות הוביל אתר בשם בננה שכל קשר בינו לבין הפרי הוא פרי הדמיון. הילד המבולבל ניצב נבוך והסקרנות הובילה אותו אל מעמקי התועבה והסטייה שהציע האתר בעל השם התמים "בננה", הורי הילד גילו זאת באקראי ודרשו לדעת מדוע בנם גלש למחוזות לא לו. בצר לו סיפר את האמת להוריו כיצד עבודה מבית הספר הובילה אותו אל האתרים הבעייתיים. ההורים המודאגים פנו לבית הספר ושם התברר שלאיש מהמחנכים לא היה מושג על הסכנה הטמונה ברשת החופשית.

מחקרים שנערכו בסוגייה מעלים כי בשקיעה בעולם האינטרנט הלא מוגן ישנו תהליך ידוע המוכר בשלושה שלבים : טעות סקרנות התמכרות.

הרב המדובר לא הסתפק בהפצת סיפרו המעשה למען ייראו וייראו והוא החליט לעשות מעשה. הא פנה לאנשי הי-טק מומחים בתחום וניסה להבין מהם הפתרונות הקיימים בשוק ולמה לא משתמשים בהם? הבדיקה העלתה כי הפתרונות הקיימים הינם משני סוגים, האחד, סגור מדי, שאינו נותן מענה הולם לשימוש באינטרנט והשני פתוח מדי שאינו מתמקד כלל בצרכי הדורשים גלישה בטוחה. המסקנה המתבקשת הייתה, שחייבים משהו חדש, בשורה חדשה המאפשרת גלישה איכותית ומלאה מחד, ובטחון מלא בתכני הרשת מאידך. כדי ליישם מסקנה זו, היה צורך להקים ספק אינטרנט חדש, שכל מהותו תהיה לאפשר גלישה איכותית, מהירה ללא שום פשרות באיכות! ומצד שני ניהול תוכן חכם המתאים עצמו ללקוח, גם כאן ללא פשרות בתוכן הנצפה.
למשימה נרתם איש הייטק דתי ומצליח בשם קובי הקר, לשעבר סמנכ"ל בפלאפון ובסלקום הקר גייס את אנשי המקצוע מהשורה הראשונה ולאחר שנה וחצי של עבודת פיתוח והקמת תשתיות, ניתן היה לברך על המוגמר. פותח מוצר ייחודי: ספק אינטרנט חדש בישראל שמתחבר רק לאתרים צנועים ולאתרים שאינם כוללים אלימות. ובה בעת שומר על חוויית הגלישה ותחושת חופש המידע שהאינטרנט נושא בכנפיו. הפיתוח הטכנולוגי של אינטרנט רימון שונה משיטות ההגנה הקיימות היום, משום שהוא אינו מבוסס על תוכנות וקודים למיניהם, שכבר הוכח שניתן לפצח אותן בקלות ובזריזות. אינטרנט רימון הינו ספק החוסם את האתרים השליליים כבר ברמת השרתים ובה בעת מאפשר גלישה פתוחה ושוטפת.

ערב ראש השנה תשס"ח התקרית עם הבננה הולידה חברת אינטרנט חדשה בשם רימון ובחודשים שחלפו מאז היא צברה כבר מעל עשרת אלפים מנויים. ראשי החברה הופתעו לגלות במחקר שבצעו באמצעות מכון מקצועי שגם בציבור החילוני מחכים למוצר. בקבוצות המיקוד שהתקיימו התבטאו ההורים כמי שרואים ברשת האינטרנט מוצר המבשר את הקדמה, אך בה בעת שידרו חששות כבדים מפניו. ההורים גילו כי הם נוהגים לעקוב בדאגה אחר המחוזות אליהם גולשים ילדיהם. כשהוצג בפניהם המוצר החדש שפותח על ידי אינטרנט רימון, הם התלהבו ממנו והביעו עניין להתחבר לספק החדש.

ואומנם עשרות אלפי מנויים כבר התחברו לאינטרנט רימון המציע מגוון מסלולים. המכנה המשותף לכל המסלולים הוא שהם מונעים מפני אתרי האלימות והפורנו לחדור לבתיכם ובו בזמן מאפשרים גלישה חופשית לשאר האתרים, כל אחד על פי המסלול שבחר. מגוון המסלולים נע מהמסלול הבסיסי "מוגן" שמאפשר גלישה לכל אתר שאינו אלימות ופורנו ועד למסלול "הרמטי" שהינו מסלול תורני בתכניו. לכל המסלולים מתלווה הגנה גם מפני דואר זבל (SPAMׂ).


מנכ"ל אינטרנט רימון, קובי הקר, אומר שלנגד עיני המפתחים והמתכננים עמדה משימה מרכזית שבקשה להשביח את עולם האינטרנט ולהפוך אותו לבטוח יותר עבור הגולשים מבלי לפגוע בחופש הגלישה. אינטרנט רימון מציעה לקהל הצרכנים את החופש לגלישה בטוחה. לדבריו "אינטרנט רימון מבטיחה הגנה רב שכבתית שמזהה מבעוד מועד את האתרים הבעייתיים ובה בעת הינה מערכת לומדת ומתעדכנת. עובדה זו קריטית משום שעולם האינטרנט הינו עולם דינאמי ביותר המייצר מדי יום אתרים חדשים המתחזים לאתרים תמימים".
"לא נתנו לעצמנו הנחות" מוסיף הקר,"ידענו כי הלקוח לא יהיה מוכן להשלים עם מערכת שרק תתן לו הגנה, אך לא תתן לו גלישה...המחוייבות שלנו היא כפולה, מחד, להיות הטובים ביותר כספקי אינטרנט, ולהיות הטובים והחדשניים ביותר בהגנה על הלקוח הגולש, ולאפשר לו להשתמש בכל הכלים שמאפשרת הרשת, אך מתוך ביטחון שלא יפול בה.

השיטה הייחודית שפותחה באינטרנט רימון שונה מכל הקיים היום בעולם האינטרנט. היא מאפשרת ללקוח לקבוע לעצמו את רמת האבטחה ברשת. שכן להבדיל מהפתרונות הקיימים היום אינטרנט רימון מנהלת את התוכן, ומאפשרת ללקוח להחליט לבד לאיזה תכנים הוא רוצה להיחשף. שיטה זו מאפשרת לחברה להעניק שירות ייחודי לכל האתרים בעלי תוכן מגוון ברשת, דוגמת Ynet , NRG ודומיהם ומאפשרת ללקוח לצפות באתרים אלה בהתאם למסלול הגלישה שבחר.

אינטרנט רימון מציעה מגוון מסלולי גלישה. כל אחד מבני המשפחה יכול לבחור את מסלול הגלישה המתאים לו וניתן לעבור ממסלול למסלול גם לאחר ההתחברות.

אינטרנט רימון מציעה חוויית גלישה הכוללת גם תיבת מייל מוגנת מפני דואר זבל SPAM וגם אנטי וירוס, כחלק מחבילת הגלישה הבסיסית ובמחיר אטרקטיבי.

קישורים:
אינטרנט רימון
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד