י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליצמן: "מבחינתי, יעקב אשר הוא ראש העיר הבא בבני ברק"

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': יעקב אשר יכהן ככל הנראה כראש עיריית בני ברק הבא, לאחר שבחסידות גור הסירו את ההתנגדות למועמדותו. כל הפרטים

הקודם והבא. יעקב אשר ומרדכי קרליץ. צילום: הגולש מותג ברשת
הקודם והבא. יעקב אשר ומרדכי קרליץ. צילום: הגולש מותג ברשת

בלעדי ל'בחדרי חרדים'. ממליך המלכים בפוליטיקה החרדית, ח"כ יעקב ליצמן, הודיע כי הוא תומך במועמדותו של יעקב אשר לראשות עיריית בני ברק בבחירות המוניציפאליות הקרובות. מדובר בשינוי מהותי מהעמדה הקודמת של ליצמן, שהסתייג ממועמדותו של אשר.

בשיחה עם עיתונאים במזנון הכנסת אתמול (ב), אמר ליצמן: "הכל הסתדר, מבחינתי יעקב אשר הוא ראש עיריית בני ברק הבא, אין שום מניעה לתמוך בו, ונתמוך בו".

יעקב ויעקב, כבר חברים. צילום: מתוך פורום צילום: יעקב ויעקב, כבר חברים. צילום: מתוך פורום
יעקב ויעקב, כבר חברים. צילום: מתוך פורום 'בני ברק'

לפני כשלושה חודשים פרסם העיתונאי יעקב ריבלין ב'בקהילה', כי בדרגים הגבוהים של חסידות גור התקבלה ההחלטה להטיל וטו על מועמדותו של יעקב אשר לראשות העירייה. הסיבה לווטו הנ"ל לא נודעה, והיא עדיין בחזקת נעלם.

על פי הסכם הרוטציה בין מפלגות 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה', ראשות עיריית בני ברק תעבור בקדנציה הבאה לידי דגל התורה. ראש העיר הקודם היה מרדכי קרליץ, נציג הליטאים, הנוכחי הוא יששכר פרנקנטל, נציג אגודת ישראל, והכסא אמור לחזור לידיים ליטאיות.

יעקב אשר משמש כיום כמ"מ ראש העיר, וככל הנראה הוא יוצג כמועמד המוסכם מטעם דגל התורה בבחירות הקרובות. עדיין לא הוברר האם ראש העיר הנוכחי, פרנקנטל, ישמש כמ"מ בקדנציה הבאה, או שמא בתפקיד יכהן מועמד אחר של אגודת ישראל.

אחד מבכירי העירייה, הקרוב לנושא, אותו שאלנו לפשר השינוי בעמדתו של ליצמן, אמר: "יעקב אשר עשה בחודשים האחרונים כמה צעדים בכיוון החיובי, וזה מה שזיכה אותו בכתר". סתם ולא פירש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד