ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לאור עליית המחירים: עשה ולא-תעשה בתחנת הדלק

עם עליית מחירי הדלק, אריק פוגל רכז הדרכה תחום הונדה ב"מאיר חברה למכוניות בע"מ" מסביר ומפרט: כל מה שצריך לדעת רגע לפני שנכנסים עם רכבכם לתחנת הדלק

לאור עליית המחירים: עשה ולא-תעשה בתחנת הדלק



אריק פוגל, רכז הדרכת הונדה ב"מאיר חברה למכוניות" מעניק סדרת המלצות והסברים בסיסיים ושימושיים בעניין: שמן מנוע ותוספי דלק.

סוגי הדלקים וההבדלים שבינם

מספר האוקטן אינו מעיד על סוג דלק נקי או מזוכך יותר, מדובר במדד כימי. סוגי הבנזין באוקטן, 95, 98, 99 נקראים נטולי עופרת ונועדו להפחתת זיהום אוויר ואיכות הסביבה. בנזין באוקטן 96, המכיל עופרת מיועד לרכבים מתחילת שנות ה 90 ומטה.

סולר מיועד לרכבים בעלי מנוע דיזל.

האוקטן מציין מדד לעמידה בלחץ ללא הצתה עצמית

תוספת שמן למנוע - מתי וכיצד

נסיעה ללא שמן במנוע תגרום לנזק ולתיקון יקר, לכן מומלץ לבדוק פעם בשבוע שמן ובהחלט ניתן לעשות זאת לבד. את הבדיקה מומלץ לבצע בבוקר או לאחר חניה ממושכת, אז כל השמן מרוכז בתחתית והבדיקה מדויקת ביותר.

רצוי להעיף מבט מדי פעם גם במקום בו הרכב חונה על מנת לראות אם קיימים סמני נזילה.

אם החלטתם להוסיף שמן בתחנת דלק, צאו מהרכב והביטו במדיד. אם המנוע באמת זקוק לתוספת שמן, מומלץ לבדוק את דרישות היצרן לגבי סוג השמן המתאים לסוג הרכב.(מנרלי, סנטטי) ניתן לדעת זאת ע"פ ספר הנהג ברכב. בחלק מהרכבים ישנה מדבקה המיידעת על סוג השמן ואם אין ניתן לברר במחלקת השרות או במוסך של היבואן.

תוספי דלק

ישנם בשוק תוספי אוקטן לדלק ותוספים לניקוי מערכת הדלק. רוב היבואנים והיצרנים אינם ממליצים להוסיף לבד תוספים אלו, אלא רק ע"י מוסך מורשה ובשעת הצורך. לכן, מומלץ להשיב בשלילה למתדלק האדיב כשזה מציע להוסיף תוסף דלק.
תחנת דלק עליית מחירים יקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד