י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בג"ץ: "ראוי שמצעד הגאווה יהפוך לשגרה"

שופטת בית המשפט העליון, אילה פרוקצ'יה, בתשובה לעתירת מרזל ובן-גביר: "חשוב שמצעדי הגאווה יהפכו לדבר שבשגרה ולא יעוררו מהומות". 'הבית הפתוח': החרדים שיתפו איתנו פעולה, בכדי לשמור על השקט

השופטים מכורים. מגיש העתירה, ברוך מרזל
השופטים מכורים. מגיש העתירה, ברוך מרזל

"יש שונאים בירושלים". שופטת בג"ץ, אילה פרוקצ'יה, התבטאה היום (ב) באופן חמור ביותר במהלך דיון שנערך בנושא מצעד הגאווה. "חשוב שהמצעדים האלו יהפכו לדבר שבשגרה ולא יעוררו מהומות", אמרה פרוקצ'יה.

הדברים נאמרו בדיון שנערך בעתירת פעילי הימין, איתמר בן-גביר וברוך מרזל, שביקשו למנוע את קיום המצעד שאמור להיערך ביום ה' הקרוב בירושלים. השופטת המליצה לעותרים למשוך את עתירתם, כיוון שאין לה סיכוי להתקבל. היא גם הסבירה למה.

לטענת פרוקצ'יה: "חייבים לשמור על איזון ראוי בין רצונם של אנשי הקהילה הגאה לצעוד, לבין רגשותיהם של תושבי העיר. הדבר החשוב הוא, שמצעדים שכאלה יהפכו להיות חלק מן השגרה ולא יעוררו מהומה מחדש מדי שנה". היכן האיזון המתחייב אם כך? תשבי יתרץ.

חשוב שלא יעוררו מהומות. הפגנות בירושלים לקראת מצעד הגאווה, לפני כשנתיים. צילום: מנחם כהנאצילום: חשוב שלא יעוררו מהומות. הפגנות בירושלים לקראת מצעד הגאווה, לפני כשנתיים. צילום: מנחם כהנא
חשוב שלא יעוררו מהומות. הפגנות בירושלים לקראת מצעד הגאווה, לפני כשנתיים. צילום: מנחם כהנא

בסביבתם של מרזל וגביר אומרים, כי אין להם כל כוונה למלאת אחר בקשת השופטת, וכי הם ילכו עם העתירה עד הסוף. "אין להם הרבה סיכוי, כי השופטים מכורים מראש לצד ידוע, אולם את חובת המחאה והתוכחה הם מקיימים דרך העתירה והמהומה שבעקבותיה", ציין אחד מהם.

עיריית ירושלים השיבה לעתירה בסוף השבוע שעבר. ראש העיר קרא לשופטי בג"ץ לבטל את המצעד, שכן מדובר בפרובוקציה "הפוגעת במרקם העדין הקיים בירושלים". סיכויי העתירה להתקבל, כאמור, אפסיים.

במרכזם של הסוטים, 'הבית הפתוח', טוענים כי גורמים חרדיים שיתפו פעולה בתכנון מסלול המצעד. בהודעה שפרסם נאמר: "כל הגורמים בירושלים, ובכללם המשטרה ונציגי החרדים, מצאו את הדרך לעבוד יחד, כך שתיחסך לעיר שנאת חינם. המצעד יצעד בשקט ובגאווה".

קישורים:
עסקני 'העדה' לחוליגנים: היזהרו מלהפגין!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד