י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב הצבאי הראשי יכריע אם החיילים החטופים חללים

הרב אביחי רונסקי קיבל מידע מודיעיני הכולל פרטים על מצבם של גולדווסר ורגב. צפוי להתייעץ עם הגר"ע יוסף והגר"ש עמאר לפני שיקבל החלטה

הרב  הצבאי הראשי יכריע אם החיילים החטופים חללים

צה"ל העביר היום (ב) מידע מודיעיני הכולל פרטים על מצבם של החיילים החטופים, אודי גולדווסר ואלדד רגב, לרב הצבאי הראשי, תת אלוף אביחי רונסקי. בכך החל תהליך, שבסופו יוחלט אם להכריז על החיילים החטופים כחללים.

בהודעה שפירסם דובר צה"ל נאמר כי הסמכות הבלעדית בסוגיה זו שייכת לרב הצבאי הראשי והוא יתייעץ בנושא עם גורמי הלכה שונים, בהם הגר"ע יוסף והגר"ש עמאר.

ראש האגף למשאבי אנוש, האלוף אלעזר שטרן, עידכן היום את המשפחות על הבדיקה שעושה הרב רונסקי והבטיח להם כי יעדכן אותם באופן שוטף. האלוף שטרן אמר כי המשפחות יהיו הראשונות שיקבלו מידע על החלטת הרב. הבדיקה תימשך ימים אחדים.

גורם במערכת הביטחון אמר כי חשש המשפחות שהכרזה על יקירהם כחללים מבשר את כוונת הממשלה, כביכול, לא לממש את העסקה עם חיזבאללה, הוא חשש מיותר. לדבריהם הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, הצהיר כבר בעבר כי הוא חש מחוייבות עמוקה למשפחות לקיים עסקה זו, גם אם מדובר בהחזרת גופותיהם.

עמדתו של הרמטכ"ל היא כי מדובר בעסקה "זולה" שכן לישראל אין כלל מחויבות לשחרור אסירים פלשתינאים. עמדה זו, לפי הדובר, לא השנתה.

במשפחות גולדווסר ורגב הגיבו בזעם לדברים, שלדבריהם פורסמו רק זמן קצר לאחר שהם קיבלו הודעה בדבר. קרנית גולדווסר, רעייתו של אודי, אמרה לערוץ 2: "אני לא מספיקה להודיע עך כך לבני המשפחה ואני שומעת על זה בחדשות. אני רותחת מזעם. זה יום נוראי ויום מבזה למדינת ישראל".

אתמול אמר מקור מדיני בירושלים כי ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נוטה לבטל את העסקה, שעד הימים האחרונים נראה היה כי יתמוך בה.

בדיון שערך אתמול אולמרט עם בכירי מערכת הביטחון התנגדו כמה מהם לעסקת השבויים עם חיזבאללה וכן עלו כמה סוגיות שטרם הובהרו ושעשויות למנוע בשלב זה תשובה ישראלית חיובית להסדר שגיבש המתווך הגרמני, גרהרד קונרד.

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד