י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

העירייה מציגה: רקדניות בגשר המיתרים

עיריית ירושלים מקיימת אירוע חילוני ומעורב לרגל 'חנוכת גשר המיתרים'. ב'עדה החרדית' מתכנסים, ושואלים: למה לקיים אירוע שכזה בעיר בעלת צביון חרדי? תגובת העירייה: "לא יהיו רקדניות במופע"

אירוע מעורב. אורי לופוליאנסקי
אירוע מעורב. אורי לופוליאנסקי



הבזבוז זועק לשמיים. בעלות של שני מליון שקל, יתקיים אירוע ענק לרגל 'חנוכת גשר המיתרים' בכניסה לירושלים. העובדה הפשוטה כי השימוש בגשר יחל רק בעוד כשנתיים (2010), לא מפריעה לאף אחד, העיקר שיש סיבה למסיבה.

על פי פרסומי עיריית ירושלים, יתקיימו במקום מופעי ענק בהשתתפות קהל רב ומעורב. חתן השמחה, הגשר עצמו, יהפוך ל'נבל מנגן' בעזרת טכנולוגיה חדישה המשלבת לייזר צבעוני שיוקרן על המיתרים. מחיר החגיגה הערב עומד על שני מיליון שקל, לא פחות.

במהלך האירוע המנופח, יודלקו מאות נורות שיאירו את הגשר, יוקרנו תמונות, ציורים וסרטונים בנושא ירושלים על הבניינים שסביב המתחם, ואת המופע יחתמו זיקוקי דינור. כל זאת על רקע מוזיקה וריקודים המוניים.

אתמול בשעת ערב, נערכו במקום 'חזרות' לקראת האירוע. אדם שהיה במקום סיפר ל'בחדרי חרדים': "עברתי על יד הגשר בשעה 9:30 בערב. ברקע נשמעה זמרת בשיר מסויים, ועל הבמה עמדה להקת רקדניות שליוותה את השיר".

מעבר לבזבוז ולראוותנות, נשאלת השאלה המתבקשת. מה ראתה העירייה בראשותו של לופוליאנסקי מקום לאירוע מעורב הכולל רקדניות וכדומה, בייחוד כשמדובר בעיר בעלת צביון חרדי לחלוטין. למי ולמה חסרה היתה הפגיעה ברגשות התושבים, אשר הגשר נועד גם עבורם.

הגשר במהלך החזרות למופע, אמש. צילום: הגולש אהלן וסהלןצילום: הגשר במהלך החזרות למופע, אמש. צילום: הגולש אהלן וסהלן
הגשר במהלך החזרות למופע, אמש. צילום: הגולש אהלן וסהלן




על פי דיווחי גולשים בפורום 'בחדרי חרדים', התקיימה אתמול אסיפת חירום בביתו של הרב אברהם יצחק אולמן, חבר בד"ץ 'העדה החרדית', בהשתתפות כמה רבנים ועסקנים. באסיפה הובאו העובדות, ומשתתפיה דנו בדרכי פעולה ומחאה כנגד האירוע המתוכנן.

שני המיליון המבוזבזים מצטרפים למחירו של הגשר, שעומד על כ-270 מליון (!) שקל, ואשר לדעת רבים הוא ראוותני, מנופח ולא מתאים לסגנון העיר. בתקופה האחרונה נשמעה ביקורת רבה אף על ניהול העבודות, ועל החריגות מהתקציב שיועד לפרוייקט מלכתחילה. בעירייה טוענים כי מימון החגיגות לא ניתן מקופתה.

השבוע, נחשף כזכור בפורום 'בחדרי חרדים' כי בשל ההכנות לאירוע התייצבו פועלים על הגשר והחלו בעבודות ריצוף בעיצומה של השבת. ראש העיר, אורי לופוליאנסקי, אמר ל'בחדרי חרדים' בתגובה, כי מדובר במחדל והאחראים לו פוטרו.

תגובת עיריית ירושלים לידיעה

"מדובר בידיעה שקרית ומגמתית ויש בה משום הוצאת דיבה. אירוע חנוכת גשר המייתרים, נערך במימון ממשלת ישראל, לרגל אירועי שנת הארבעים לאיחוד העיר".

"לעירייה אין ולא הייתה כל כוונה לאפשר את קיומו של אירוע שאינו עומד בגדרי הצניעות, או שיש בו חשש לפגיעה ברגשות הציבור. הטענה כאילו זמרות, או כל שכן רקדניות, תופענה במהלך הערב, הינה שקרית ומגמתית".

"באירוע פתיחת גשר המיתרים יופיעו הזמרים דודו פישר, דוד דאור, ישי לפידות, ופרחי ירושלים. במהלך החזרות שנערכו אמש, נבחנו הצעות של מספר חברות הפקה אשר ביקשו ליטול חלק ולהופיע במהלך שירת הזמרים. במסגרת זאת פסלה העירייה על הסף כל ההצעה אשר היה בה, ולו חשש קל, כי אינה עומדת בגדרי הצניעות".

"יצוין כי במהלך השנה האחרונה קיימה עיריית ירושלים עשרות אירועים, חלקם על טהרת הקודש לציבור החרדי, ואחרים המיועדים לציבור הכללי. האירועים המיועדים לציבור הכללי נבחנו אף הם בקפידה רבה, על מנת להבטיח כי לא יהיה בהם כל דבר, ולו פעוט ביותר, אשר עשוי לפגוע ברגשות הציבור. בכך הפכה העירייה למופת עבור ערים רבות אחרות, והוכיחה כי ניתן לקיים אירועים המיועדים לציבור הכללי, באופן נקי לחלוטין".

קישורים:
לופוליאנסקי: פיטרתי את האחראים לחילול השבת
מחאות בירושלים: חילול שבת בגשר המיתרים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד