י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרמטכ"ל: "לא מתערב בסמכויות הרבצ"ר"

הדלפות מישיבת הקבינט: אולמרט ביקש לעצור את תהליך קביעת החטופים כחללים, הרמטכ"ל סירב. "רק הרבצ"ר יחליט, זה לא בסמכותי", אמר אשכנזי. שלמה גולדווסר: "בפועל, הליך הבדיקה הוקפא"

לא בסמכותי לעצור את ההליך. גבי אשכנזי (צילום: דובר צה"ל)
לא בסמכותי לעצור את ההליך. גבי אשכנזי (צילום: דובר צה"ל)

"אדוני ראש הממשלה, הרבנות הצבאית היא גוף סוברני. הרב הצבאי הראשי התחיל בבדיקה ואין בסמכותי לעצור אותה", כך אמר היום (ד) רב-אלוף גבי אשכנזי. הדברים נאמרו בתגובה לבקשת ראש הממשלה לעצור את תהליך ההכרזה על החיילים החטופים – 'חללים שמקום קבורתם לא נודע'.

בלשכת ראש הממשלה מכחישים את הידיעה כי אולמרט ביקש לעצור את הבדיקה בה החל הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי רונצקי. אך הדלפות עקשניות מתוך ישיבת הקבינט שהתקיימה הבוקר טוענות כי הרמטכ"ל אכן נשאל בנושא על ידי ראש הממשלה.

אשכנזי, כאמור, הודיע לראש הממשלה כי מדובר בעבודתו ובסמכותו של הרב הצבאי הראשי בלבד. ומרגע שזה קיבל לידיו את החומרים המודיעיניים בנושא והחל בעבודה, אף אחד לא יכול לעצרו, לא הרמטכ"ל, לא ראש הממשלה ואף לא הנשיא.

בסמכותו בלבד. הרב הצבאי הראשי עם הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)צילום: בסמכותו בלבד. הרב הצבאי הראשי עם הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)
בסמכותו בלבד. הרב הצבאי הראשי עם הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)

לא ברור מה הניע את אולמרט לבקש להתחיל בתהליך הבדיקה, ומה מניע אותו לרצות להפסיקו. אתמול נפגשה אשתו של החייל החטוף אהוד גולדווסר, קרנית, עם ראש הממשלה. היא סיפרה כי יצאה בתחושה שהליך ההכרזה על החטופים – חללים, יופסק לעת עתה.

אביו של גולדווסר, שלמה, סיפר היום כי ככל הידוע לו, על אף שההליך לא הופסק רשמית, הוא הוקפא בפועל עד להצבעה הגורלית בממשלה על עיסקת השבויים המתגבשת ביום א' הקרוב. "זה גם מאד הגיוני - אין טעם בהליך כזה אם יש עסקה", הוסיף גולדווסר.

ההצבעה קריבה, ורוב השרים מביעים תמיכה בעסקת חילופי השבויים: שרי העבודה צפויים להצביע בעדה בה, לאחר ששר הביטחון אהוד ברק כבר הביע בה תמיכה, וכך גם שרי קדימה. שרי ש"ס עדיין לא קיבלו החלטה סופית, אך ההערכות הן כי לאחר שהרב עובדיה יוסף יקבל את פרטי העסקה, הוא יורה לשריו לתמוך בה.

השבוע אמר יו"ר ש"ס, אלי ישי, כי עגינותה של קרנית גולדווסר מהווה שיקול מכריע בהתלבטות לגבי העסקה. "אם יתברר שהחיילים לא בחיים, הרי שזו לא עסקה של אסירים לבנונים חיים תמורת חיילים מתים, אלא באסירים לבנונים חיים תמורת חייה של קרנית", אמר ישי.

קישורים:
הרב הצבאי הראשי יכריע אם החיילים החטופים - חללים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד