י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

'העדה': מופע פריצות? העיר תובער!

בלעדי: העדה העבירה מסר לעירייה ולפיו, אם יהיו מופעי זימה בפתיחת גשר המיתרים, העיר כולה תובער בתוך דקות. דוברות העירייה ל'בחדרי חרדים': "לא יהיו רקדניות". ל'ידיעות אחרונות': "יהיו". כל הפרטים

העיר תובער. הפגנה בירושלים (צילום ארכיון: הגולש היום הזה)
העיר תובער. הפגנה בירושלים (צילום ארכיון: הגולש היום הזה)



דריכות רבה בירושלים לקראת אירוע חנוכת גשר המיתרים שייערך היום (ד) בשעות הערב. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בעדה החרדית העבירו מסר תקיף לראש העיר, אורי לופוליאנסקי, על רקע הדיווחים כי באירוע עומדות להופיע זמרות ורקדניות.

במסר שהועבר נאמר: "אין בכוחנו לעצור את עצם האירוע, אך נעקוב מקרוב אחר מהלך העניינים. באם יתברר כי יש במקום שירת נשים וכיוצא באלו – ירושלים תובער בתוך דקות. ראה הוזהרת". התראה דומה קיבלו גם גורמים במשטרת ירושלים המצויים בקשר עם עסקני 'העדה'.

ביום שני האחרון, בשעת ערב, נערכו במתחם גשר המיתרים חזרות לקראת המופע שייערך הערב. עובר אורח שהיה עד למתרחש סיפר ל'בחדרי חרדים': "כעברתי על יד הגשר, נשמעה ברקע שירת אשה, ועל הבמה עמדה להקת רקדניות שליוותה את השיר".

בעקבות פניית 'בחדרי חרדים', הכחישו בעיריית ירושלים את המידע. "מדובר בידיעה שקרית ומגמתית ויש בה משום הוצאת דיבה",נאמר בהודעת דוברות העירייה. "הטענה כאילו זמרות, או כל שכן רקדניות, תופענה במהלך הערב, הינה שקרית ומגמתית".

גשר המריבה. (צילום: לע"מ)צילום: גשר המריבה. (צילום: לע"מ)
גשר המריבה. (צילום: לע"מ)




הדובר הוסיף: "במהלך החזרות שנערכו אמש, נבחנו הצעות של מספר חברות הפקה אשר ביקשו ליטול חלק ולהופיע במהלך שירת הזמרים. במסגרת זאת פסלה העירייה על הסף כל ההצעה אשר היה בה, ולו חשש קל, כי אינה עומדת בגדרי הצניעות". כאמור לעיל, בפועל עמדה להקת רקדניות והופיעה על הבמה. ואין החי מכחיש את החי.

על אף ההודעה הנחרצת, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי עיתונאי מ'ידיעות אחרונות' שפנה לעירייה בעקבות הפרסום כאן, נענה כי תוכניות ההופעה נמשכות כסדרן, וכי הרקדניות יופיעו ואין אמת בהודעה שפורסמה. בשיחה עם אותו עיתונאי הוא מאשר את המידע.

יש בעירייה שני אגפי דוברות, או שמא נקלענו למאבקי כח פנימיים על השליטה? ימים יגידו.

בראיון שהעניק אמש ל'קול החרדי', אמר חבר מועצת העיר, יהושע פולק, כי התוכניות נערכו על דעת חברת הפקות חיצונית, ששילבה את הרקדניות בהופעה שלא בידיעת ראש העיר. לדבריו, "זה לא יקרה. אני בגופי יעצור את זה".

בכירים חרדיים אמרו ל'בחדרי חרדים', כי אם אכן ההופעה תצא לפועל במתכונת של פריצות והוללות, הרי שזהו "סופו של לופוליאנסקי בפוליטיקה החרדית".

בנימה אישית

אתמול, לאחר פרסום הכתבה בנושא תחת הכותרת: "העירייה מציגה: רקדניות בגשר המיתרים", הופתעתי ממבול התגובות שזרמו אלי בכל דרך אפשרית. במייל, במסנג'ר, בתיבה האישית או ב-SMS. העיקרון שעבר בכולם היה: "הגזמת, זו כתבה אינטרסנטית. אתה מתנכל לאורי לופוליאנסקי".

ולא היא. חס וחלילה, איני מתנכל לאדם, איני שונא אדם. אני משתדל מאד לעשות את עבודתי העיתונאית ביושרה, ומתוך ראיה אובייקטיבית את הדברים. יתרה מזאת, אם אי מי יידע אותי בדבר מעשה טוב שעשה ראש עיריית ירושלים, אשמח להעניק לו את הבמה ואת כל הקרדיט.

במקרה דנן, נהגתי כחרדי. בתוכי, התקוממתי קשות על הידיעה (הברורה והמאומתת) כי בחזרות נצפו רקדניות שהתכוננו לקראת האירוע. ולא, אינני מעוניין בתיקון הציבור החילוני. אדרבה, בהופעות שעורכת עיריית ירושלים בכיכר ציון, ובפסטיבלים השונים המתקיימים במימונה המלא של העירייה, אין לי כל עניין. על אף שנצפים בהם מופעים הרחוקים כרחוק מזרח ממערב מצניעות.

גשר המיתרים שונה. הוא נועד לציבור החילוני בדיוק כפי שהוא נועד לציבור החרדי. הכביש, הגשר והרכבת שייכים לשניהם בזכויות שוות. אין לאף אחד בעולם זכות לערוך בו מופע שלא תואם את רוחו של ציבור זה או אחר. כשם שחילוני ירושלים היו נזעקים אילו היו חונכים את הגשר בתהילים ושופרות, כך אנו נזעקים וכועסים כאשר הגשר נחנך בזימה והוללות.

קישורים:
העירייה מציגה: רקדניות בגשר המיתרים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד