ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"גורמים רבניים מנסים להכשיר גיורים מפוקפקים בחו"ל"

התנהגות גורמים שונים במערך הגיור כלפי הגיור כהלכה, אומרים בארגון 'נצח משפחת ישראל', תשפיע ותפגע בעם היהודי בכל העולם • במקביל עומדים לפעול בארגון מול אותם גורמים בשיתוף פעולה עם אחד מארגוני הרבנים המרכזיים באירופה

מנסים להזיק למערכת הגיור. יו"ר וועד הרבנים ב'נצח משפחת ישראל', הגר"ל טרופר, בכינוס
מנסים להזיק למערכת הגיור. יו"ר וועד הרבנים ב'נצח משפחת ישראל', הגר"ל טרופר, בכינוס

"גיור צריך להיות רק כזה המתווה לנו על-פי ההלכה מדורי דורות, וכל סטייה ממנה מסכנת את שלמות כרם בית ישראל. לכן יש לעמוד על הגרות כהלכה, ובעיקר בקבלת עול מצוות כדבעי", מתריעים בועד הרבנים של 'נצח משפחת ישראל'. הדברים נאמרו בתגובה למתן גושפנקא לעריכת גיורים לרבנים מפוקפקים בחו"ל, בו בזמן אשר נחשפה פרשיית הגיורים שנערכו על-ידי גורמים שונים בישראל והניסיונות לסתום פיות המבקשים לעמוד על משמר ההלכה הצרופה בתחום הגיור.

"יש לעשות את הכל לעמוד על משמר הגיור מול אותם גורמים שונים ברבנות הראשית האמורים לכאורה לפקח על כל הנעשה בתחום הגיור בישראל, אולם אי עמידתם בפרץ גורמת לכך שכעת הם ממשיכים בדרכם ומעניקים גושפנקא לעריכת גיורים על-ידי רבנים ודיינים שאינם ראויים לכך, כאשר החשש הגדול הוא כי רבנים אלו ימשיכו לזלזל גם בערך החשוב של הגיור", אומרים בועד הרבנים.

עוד מוספים ראשי הארגון כי "מן הניסיון הרב שצברנו בתחום זה של הגיורים, נוכחנו לראות כי זו טעות לחשוב שבאמצעות מתן הקלות לגר נעשה לו טובה, שכן ההיפך הוא הנכון עושים לו בזה רעה גדולה, ובוודאי שלעם ישראל הדבר גורם רעה מכופלת".

לדברי ועד הרבנים, "אותם גורמים המנסים למצוא הקלות, כביכול, למתגיירים, רצונם להפוך את נושא הגיור מעקרון הלכתי לנושא שהוא כביכול 'חומרה חרדית', ובכך להסיט את הדיון לכיוונים אחרים לגמרי ולהטיל דופי במדקדקים בהלכה, כאילו אין הם רואים בעין יפה בערכה ובחמלה את אחיהם החילונים. עם זאת, המציאות תוכיח כי דווקא מאות ואלפי השבים בתשובה שלימה באמצעות ארגוני הקרוב החרדיים, מעידים על היחס החם והערכה וההשקעה המרובה של הציבור החרדי באשר לאחיו.

"כל מה שאנו דורשים הוא גיור כהלכה. לא חומרות או דרישות מיוחדות מעבר למה שההלכה דורשת ודרשה. מה שהיה מקובל עד היום, טוב לנו גם כהיום, אך גורמים אלו מנסים להוציא דברי השו"ע מהקשרם, וכל סעיף וכל הלכה לדרוש ההיפך מהכתוב", אומרים ב'נצח משפחת ישראל'.

עוד הם מבהירים כי מהיכרותם עם הרבנות הראשית אין חלילה חשש שהללו יתנו גושפנקא לגיורים הללו. "אנו בטוחים כי ראשי הרבנות הראשית והרבנים הראשיים ישמיעו קולם ברמה כנגד הניסיון לתת גושפנקא לעריכת גיורים לרבנים לא ראויים בחו"ל, כמו גם הניסיון לפגוע בדיינים שהתייצבו על משמר ההלכה, ובוודאי שראשי הרבנות הראשית יזעקו כנגד המגמה הנוראה להדיח דיין שסרב לשרת את המטרות של ראשי השלטון החילוני בישראל באמצעות תביעה ברורה לעמוד על משמר ההלכה".

יו"ר ועד הרבנים של הארגון, הגר"ל טרופר, אומר כי "העובדה שגורמים מסוימים מנסים כעת להזיק למערכת הגיור בארץ, גורמת לנזקים חמורים בחו"ל. הזלזול שהם מפגינים בהלכות הקשורות לנושא הגיור, מביאים לכך שרבנים ודיינים בארצות נכר ינהגו כמותם. בעקיפין הם גורמים לכך שמה שלא הצליחו גורמים רבניים להכשיר כאן בארץ בתחום הגיור, הם מנסים ולצערנו, בחלק מן המקרים אף מצליחים להכשירם בחו"ל". הגר"ל טרופר שב ומדגיש שיש לעמוד בפרץ מול גורמים אלו. "כדי להימנע מתקלות בגיור, על הגיור להתבצע, כפי שהורו גדולי ישראל זצוק"ל ויבדלחט"א אך ורק בבתי-דין קבועים וחשובים, משום שכבר נוכחנו שבתי דין 'מיוחדים' לגיור - כל מטרתם היא לרשום כמה שיותר נוכרים כ'יהודים' ולהחדירם אל כרם בית ישראל".

בתוך כך, נודע כי אותם גורמים פועלים באותן שיטות גם ביבשת אירופה. אי לכך, כדי לבצר את חומות הגיור כהלכה באירופה, מתקיימים מגעים בין ראשי 'נצח משפחת ישראל' עם ארגון ידוע הפועל ברחבי אירופה, במטרה לטקס עצה ולפעול בשיתוף פעולה כדי לעמוד בפרץ בשער בית-ישראל ולא להעניק גושפנקא לרבנים לא ראויים, ובכך למנוע ממתגיירי שווא לחדור אל כרם בית ישראל הטהור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד