י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התחזית לקראת המצעד: שקט

'מצעד הגאווה' ייערך היום במרכז ירושלים . הערכת המשטרה: הכל יעבור בשלום, ללא הפרות סדר. עם זאת, הוצבו בבירה אלפיים שוטרים, כמענה לכל תרחיש. כיכר השבת תיחסם לתנועה בשעת האירוע

המשטרה נערכת. שוטרים בכוננות, אשתקד
המשטרה נערכת. שוטרים בכוננות, אשתקד

'מצעד הגאווה' ייערך היום (ה) אחר הצהריים בירושלים. על אף ניסיונות שונים 'לחמם' את האווירה בעיר, ההערכות הן כי האירוע יעבור בשקט וללא ההפגנות הסוערות שנראו בשנים קודמות. עם זאת, כבישים רבים בירושלים ייחסמו לתנועה בשל המצעד.

עם פרסום הידיעות על תכנון המצעד, לפני כחודשיים, החליטו רבני 'העדה החרדית' לעצור את ההפגנות האלימות שהפכו לריטואל קבוע בשנים האחרונות. בהפגנות נראו גילויי אלימות קשים, תוך שימוש בהבערת פחי אשפה, זריקות אבנים, והתנגשויות אלימות עם כוחות המשטרה.

עסקן בכיר בעדה החרדית אמר ל'בחדרי חרדים' על הסיבה להחלטה: "אנחנו מודים בטעות. רק גאוותנים ואינטרסנטים לא מודים בטעויות. ההפגנות בשנתיים האחרונות יצאו מכלל שליטה, והמשתתפים בהם כלל לא היו מהציבור שלנו. זה היה חילול ה' איום ונורא, וזו לא הייתה הכוונה שלנו".

החריג ברבני העדה החרדית הוא הראב"ד, הגר"מ שטרנבוך. בדברים שנשא בעצרת מחאה על המצעד, אמר: "אנחנו מכריזים כאן - אין לנו חלק עם מנהיגיהם אלא רק עם דרך התורה. אין לנו קשר עם הרשעים. הקדוש ברוך הוא מביא לנו ניסיון בעולם הזה ורוצה לראות אם אנחנו מוחים. אם לא נמחה - יהיו לנו אסונות".

יהיה שקט. פח אשפה שהוצת בשנה שעברה במהלך המהומותצילום: יהיה שקט. פח אשפה שהוצת בשנה שעברה במהלך המהומות
יהיה שקט. פח אשפה שהוצת בשנה שעברה במהלך המהומות

מצעד הסוטים יצא היום בשעה 17:00 מאזור גן העצמאות לגן הפעמון בירושלים. מנכ"ל 'הבית הפתוח' אמר כי אין בכוונתם לעורר פרובוקציות. "זה יהיה אירוע משמעותי במרכז ירושלים, שיתאפיין בצניעות, ובצורה שתעזור להפחית את המתח והאלימות שהיו סביב המצעד בשנים האחרונות".

משטרת ירושלים נערכת, על אף איתותי ההרגעה, בכוחות מתוגברים. המצעד יאובטח על ידי כאלפיים שוטרים ואנשי מג"ב, בראשותו של מפקד המחוז, ניצב אהרון פרנקו. שוטרים סמויים יתפזרו באזור,

מאות שוטרים אחרים יוצבו במבואות לשכונות החרדיות בכלל וככר השבת בפרט, כדי למנוע יציאת חרדים לכיוון המצעד. המשטרה תסגור לתנועה את כיכר השבת והרחובות המובילים אליה בעת המצעד, בכדי לאפשר לחפצים בכך, להפגין.

ממשטרת ירושלים נמסר, כי בין השעות 15:30 ל-20:00 ייסגרו לתנועה כליל הרחובות הבאים: רחוב מאיר רמז - מדרך חברון עד גן הפעמון; דרך בית לחם - מרחוב מרים החשמונאית עד כיכר פלומר; רחוב דוד המלך - מכיכר פלומר ועד רחוב אגרון; רחוב אגרון - מכיכר פריז עד דוד המלך; רחוב שלמה המלך סגור למעט היציאה מרחוב שלומציון; רחוב העמק; כל הצירים המובילים לכיכר השבת - יחזקאל, צפניה, שטראוס, מלכי ישראל, ישעיהו; מתחם גן הפעמון וכל הצירים המובילים אליו.

קישורים:
בג"ץ: ראונ שמצעד הגאווה יהפוך לשגרה
עסקני 'העדה' לחוליגנים: היזהרו מלהפגין!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד