י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

58% מהחרדים: לא מרוצים מאיכות הסביבה

המגזר החרדי אינו מרוצה ממצב איכות הסביבה באזור מגוריו. כך עולה מסקר מכון 'מותגים' שנערך לקראת כנס 'חרדים לסביבה'. נתון נוסף: 78% רואים ברשות המוניציפאלית אחראית על איכות החיים בשכונות

58% מהחרדים: לא מרוצים מאיכות הסביבה

סקר שנערך על ידי מכון 'מותגים', לקראת הכנס השנתי של ארגון 'חרדים לסביבה', שיתקיים בירושלים ביום חמישי ז' בתמוז, מצביע כי 58% מקרב הציבור החרדי אינם מרוצים ממצב איכות הסביבה באזור מגוריהם.

על-פי הסקר, 78% מהציבור רואים ברשות המוניציפאלית את האחראית על שיפור איכות החיים בשכונות.

לשאלה "כיצד היית מאפיין את מצב איכות הסביבה בשכונת מגורייך – הכוונה לרמת זיהום האוויר הניקיון והטיפוח הסביבתי?" השיבו 58% מהנשאלים כי המצב הוא גרוע מאוד עד בינוני.

מאידך, 27% מהנשאלים מגדירים את מצב איכות הסביבה באזור מגוריהם כטוב מאוד ו-13% מתוכם אף הגדיר את מצב איכות הסביבה כמצוין.

לשאלה "מי לדעתך הוא הגוף העיקרי שאחראי לטפל בבעיות איכות הסביבה בשכונת מגוריך?" הצביעו 78% מהנשאלים על העירייה כאחראית על טיפול בשיפור איכות הסביבה. יתר הנשאלים אמרו בחלקם כי התושבים עצמם הם האחראים לטיפול בבעיות הסביבה (6.6%), אחרים רואים את הממשלה ככתובת לנושא (4.6%), וחלק נוסף סובר כי הארגונים הירוקים הם אלו האחראים לאיכות החיים בשכונה החרדית (4.6%).

הסקר נערך במהלך חודש יוני 2008 בקרב 500 נשאלים חרדיים מכל הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, מגילאי 18 ומעלה.

ב'חרדים לסביבה' אומרים כי הנתונים הללו מלמדים כי למרות שקיים גידול בשיעור המודעות של הציבור החרדי לבעיות הסביבתיות בשכונות החרדיות, עדיין קיימת אדישות וחוסר מודעות בקרב ציבור לא מבוטל לאפשרויות לשיפור איכות החיים בשכונת מגוריהם.

"הכנס אותו אנו מקיימים זו השנה השנייה, יעסוק בנושא איכות החיים בשכונות החרדיות ובמסגרתו יידונו דרכים שונות ומגוונות לשיפור איכות הסביבה ותנאי החיים בשכונת המגורים החרדית. בכוחות משותפים, ננסה להביא פתרונות לשיפור איכות החיים של התושבים החרדיים בשכונות החרדיות ברחבי הארץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד