י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משפחה חרדית מוציאה 1,861 ש"ח על מזון

מחקר חדש שערך מכון גיאוקרטוגרפיה מגלה: האוכלוסייה החרדית מוציאה את הסכום הנמוך ביותר על מזון. 67 אחוז מהדתיים לאומיים אוכלים מחוץ לבית, כמעט כמו העשירים ובעלי ההשפעה (70 אחוז)

משפחה חרדית מוציאה 1,861 ש"ח על מזון
מאתר

האוכלוסייה החרדית מוציאה 1,861 שקל לחודש על מזון (6% פחות מממוצע האוכלוסייה ו-28% פחות מהחמישון העליון). אוכלוסייה זו מוציאה את הסכום הנמוך ביותר על מזון, כאשר היא מדורגת אחרי האוכלוסייה הרוסית ואחרי אוכלוסיית הגמלאים. כך עולה במחקר חדש שערך מכון גיאוקרטוגרפיה. המחקר נערך באמצעות מערכת "מוזאיק ישראל" של גיאוקרטוגרפיה, המאפשרת סיווג צרכנים.

"ההוצאה החודשית באוכלוסייה החרדית מתחלקת על מספר בני משפחה. כמו כן, גובה ההוצאה לא השתנה משמעותית לאורך השנים, והדבר מעיד כי המצוקה הכלכלית של חלק נכבד מהאוכלוסייה החרדית הולכת וגדלה", אומרים עורכי המחקר.

בשוק סבורים כי המשך התייקרות חומרי הגלם והמזון תביא בסופו של דבר לפגיעה בעסקי המזון המוכן, אבל בינתיים, כך מתברר מהמחקר, הם רק הולכים ופורחים.

עוד עולה מהמחקר, כי 53% מכלל האוכלוסייה הבוגרת אוכלת מחוץ לבית 4.9 פעמים בממוצע בחודש. ההוצאה הממוצעת לנפש בארוחה כזאת עומדת על כ-80 שקל.

כצפוי, שיעור האוכלים מחוץ לבית גבוה ביותר בקרב עשירים ובעלי השפעה (70%). באופן מפתיע קצת אחריהם נמצאים הדתיים לאומיים (67%), למרות שההוצאה על ארוחה מחוץ לבית בקרב דתיים לאומיים היא הנמוכה ביותר ועומדת על 124 שקל לעומת 189 שקל שמוציאים עשירים ובעלי השפעה.

בקרב הרוסים שיעור האוכלים מחוץ לבית הוא הנמוך ביותר (32%), אבל היקף ההוצאה של האוכלוסייה הרוסית על ארוחה מחוץ לבית הוא הגבוה ביותר ועומד על 234 שקל לארוחה.

עוד עולה מהמחקר כי 28% ממשקי הבית נוהגים להזמין אוכל הביתה, וכי המזמינים מוציאים כ-227 שקל בחודש. בסך הכל מסתכמת ההוצאה השנתית הארצית על מזון מוכן הביתה ב-1.487 מיליארד שקל. השיעור הגבוה ביותר של מזמינים אוכל הביתה הינו בקרב עשירים ובעלי השפעה (41%). בעוד שרבים מהדתיים הלאומיים נוהגים לאכול מחוץ לבית (67%), רק מעטים מזמינים אוכל הביתה (17%).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד