ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ולשומעים ינעם: 'בזק' תתרום ל'קול הדף'

הושק הסדר שיאפשר התקשרות מוזלת ל'קול הדף". בכך גם הוסר האיום לביטול הסדר החיוג בתשלום מוזל כפי שנהוג מזה למעלה מ-20 שנה

ולשומעים ינעם: 'בזק' תתרום ל'קול הדף'

במשך שלוש השנים הבאות תתרום 'בזק' את עלות השיחות למאזיני השיעורים הרבים המוקלטים ומאוגדים תחת המערכת הממוחשבת שמפעיל "קול הדף". המספר החדש המוזל הינו: 1-700-55-0000 מכל אזור חיוג ברחבי הארץ.

על-פי פשרה שגובשה בין בזק, משרדי האוצר והתקשורת ובהסכמת "קול הדף", התעריף למתקשר לא יעלה על 0.38 ₪ לשיחה, לא הגבלת זמן, כשבזק תתרום את הסכום הדרוש לכיסוי עלות השיחות.

כבר משנת תשמ"ה הכירה המדינה ב"קול הדף" כעמותה מוכרת שעיקר פעילותה מתבססת על שיחות הטלפון שהיא מעמידה לשירות הציבור, ואישרה בתקנה מיוחדת בחוק התקשורת תעריף מופחת לשיחות נכנסות ל"קול הדף". אלא שלא ניתן היה להאריך או לקבע תקנה זו בשל הפרטת חברת בזק וביקורת שמתח משרד המשפטים על ההסדר הקיים.

בשל כך, ח"כ דוד אזולאי (במשותף עם ח"כ אורון) מיהר להגיש הצע"ח מסודרת במועד, כדי למנוע ביטול תורה המוני של רבבות שעות.

הדרך להשגת ההסכם הנוכחי לא היתה קלה: לאחר הארכה זמנית של התקנה בחצי שנה נוספת עד להצבעה על החוק בקריאה טרומית והכנתו לקריאה ראשונה, הסתיימו התקנות המאפשרות את קבלת ההנחות, והליך החקיקה נעצר, לאחר שחברת בזק, בתיווכו של ח"כ יעקב ליצמן חבר וועדת הכספים, הסכימה לספק שירות מוזל תמורת הסרת הצעת החוק של ח"כ אזולאי בעניין.

'קול הדף' הוא שירות טלפוני, באמצעותו ניתן להאזין לשיעורים תורניים בטלפון. בשל מספר השיחות הגבוה לשירות זה והכמות הגדולה של דקות השיחה, הוכר בצורך האמיתי להעניק למתקשרים מחיר מופחת. רק בשנה החולפת בוצעו למעלה ממיליון וחצי שיחות ל"קול הדף", אשר אורכן הכולל הסתכם בלמעלה מ-30 מיליון דקות (!).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד